۰ نفر

فوری/ پیش‌ بینی قیمت دلار توسط دبیرکل کانون صرافان

۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۳۷
کد خبر: 509395
فوری/ پیش‌ بینی قیمت دلار توسط دبیرکل کانون صرافان

دبیرکل کانون صرافان گفت: اکنون در بازار خریداری وجود ندارد و بازار ارز مستعد آن است که با تحقق اخبار مثبتی در زمینه آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده و رفع تحریم‌ها به سمت کاهش قیمت قابل توجهی حرکت کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سعید مجتهدی، دبیرکل کانون صرافان درباره وضعیت فعلی بازار ارز گفت: اگر تحریم‌های بانکی و نفتی برداشته شوند، شاهد کاهش قمیت‌ها در بازار خواهیم بود. همچنین آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده و مذاکره با آمریکا از جمله عواملی هستند که می‌توانند بر تعادل بازار ارز تاثیر بگذارند و قیمت‌ها را کاهش دهند.

دبیر کل کانون صرافان با بیان اینکه بازار ارز در حال حاضر خریدار ندارد، گفت: با شیوع ویروس کرونا مسافرت‌ها و خرید ارز مسافرتی کاهش پیدا کرده است. در کل در حال حاضر بازار ارز مستعد این است با تحقق خبرهای مثبت چون برداشتن تحریم‌ها و آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده کشور کاهش قیمت قابل توجهی داشته باشد.

وی تاکید کرد: مردم ارز و سکه مورد نیاز خود را از صرافی‌های معتبر و مجاز بانک مرکزی خریداری کنند و از مکان‌هایی که تابلو صرافی ندارد، خریداری نکنند. همچنین، اگر در خرید و فروش ارز با صرافی‌ها مشکلی داشتند می‌توانند به کانون صرافان مراجعه کنند تا به مشکل آن‌ها رسیدگی شود.