۰ نفر

فوری/ جزییات طرح مجلس برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۲۹
کد خبر: 508674
فوری/ جزییات طرح مجلس برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی، الزاماتی را برای دولت جهت اجرای قانون همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان مشخص کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، احمد دنیامالی نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضع معیشتی و رفاهی بازنشستگان، عنوان کرد: بازنشستگان، وضعیت مناسبی از لحاظ معیشتی و رفاهی ندارند که باید اقدامات حمایتی از این قشر بیش از گذشته، صورت گیرد.

وی افزود: بازنشستگان در تمام سطوح، اعم از لشگری و کشوری و تأمین اجتماعی باید مورد تکریم جامعه قرار گیرند، رسیدگی به وضع معیشتی و رفاهی بازنشستگان یکی از دغدغه‌های جدی نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است که طرح‌هایی نیز در این راستا تهیه و تدوین شده است.

نماینده مجلس تأکید کرد: رفع تبعیض میان بازنشستگان لشکری و کشوری با بازنشستگان تأمین اجتماعی و نیز ضرورت بازنگری در متناسب‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان از جمله دغدغه‌های نمایندگان مجلس است که در قالب طرحی، برای رسیدگی به این مسائل، برنامه‌ریزی و ضوابط آن مشخص شده است.

دنیامالی همچنین از طرح جدید تعدادی از نمایندگان مجلس برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در قالب برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: براساس این طرح، الزاماتی را برای اجرایی شدن این قانون در چارچوب برنامه ششم توسعه از سوی دولت مدنظر قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه طرح مجلس برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به‌صورت دوفوریتی تدوین شده است، اظهار کرد: تاکنون بیش از 40 تن از نمایندگان مجلس این طرح را امضا کرده‌اند که با اضافه شدن تعداد امضاها، این طرح در کمیسیون اجتماعی به‌عنوان کمیسیون اصلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: طرح دوفوریتی مجلس برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، چندی پیش در یکی از جلسات علنی اعلام وصول شده است که برای تصویب نیز، به رأی اکثریت دوسوم نمایندگان مجلس نیاز دارد.