۰ نفر

هشدار بیل گیتس به خریداران بیت کوین!

۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱
کد خبر: 508659
هشدار بیل گیتس به خریداران بیت کوین!

بیل گیتس، مؤسس مایکروسافت معتقد است هرکس که از ایلان ماسک، ثروتمندترین انسان جهان، کمتر پول دارد، هنگام خرید بیت کوین باید مراقب باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بلومبرگ،  مؤسس مایکروسافت، بیل گیتس، به خریداران بیت کوینی (BTC) هشدار داد که می‌خواهند از استراتژی سرمایه‌گذاری ایلان ماسک پیروی کنند.

وی در گفت‌وگو با امیلی چانگ، خبرنگار بلومبرگ، گفته است ماسک به شیوه‌هایی مدیریت معامله‌ی پیچیده‌ای دسترسی دارد که در‌اختیار سرمایه‌گذاران عادی نیست. وقتی از گیتس درباره‌ی آسیب‌پذیری قیمت بیت کوین و سقوط آن تنها با یک توییت سؤال شد (منظور پست‌های شخصی ایلان ماسک در رسانه‌های اجتماعی است)، گیتس گفت ایلان ماسک از چنین سقوط‌هایی در بازار مبرا است: ایلان ماسک بسیار پولدار و آدم بسیار پیچیده‌ای است. ببینید به نظر من بیت کوین اتفاقی بالا‌و‌پایین نمی‌شود.

پنجم اسفند و تنها دو هفته بعد از اینکه تسلا ۱٫۵ میلیارد دلار بیت کوین خرید، قیمت بیت کوین با سقوطی ۲۰ درصدی از ۵۸،۲۵۸ به ۴۶،۶۲۴ دلار رسید. در همان زمان، تقریبا ۴۰۰ میلیارد دلار از ارزش جهانی بازار رمزارز‌ کاسته شد. این سقوط تنها چند ساعت بعد از اظهارنظر ماسک درباره‌ بالا‌بودن قیمت بیت کوین و اتریوم ‌(ETH) در آن زمان بود. جدا از اینکه این گفته تنها انتقادی بوده یا تلاشی برای منحرف‌کردن تحقیق‌های احتمالی درباره‌ی تأثیر ایلان ماسک بر قیمت بازار ارزهای دیجتال است، تمام بازار درگیر نتیجه‌ی آن شدند.

مؤسس مایکروسافت بحث مصرف انرژی بیت کوین را پیش کشید و گفت این رمزارز خروجی زیادی ارائه نمی‎‌‌کند:در جامعه روی چیزهایی سرمایه‌گذاری می‌کنیم که خروجی تولید کنند. بیت کوین انرژی زیادی مصرف و تراکنش‌های ناشناس را امکان‌پذیر می‌کند؛ اما این تراکنش‌ها برگشت‌پذیر نیستند. طبق اظهارات گیتس، ارز دیجیتال لزوما چیز بدی نیست. او می‌گوید رمزارزها باید شفاف و برگشت‌پذیر و اساسا متمرکز باشند. گیتس به برخی از کارهای بنیاد گیتس با استفاده از رمزارز در زمان پاندمی کرونا اشاره کرد که فراهم‌کردن امکان توزیع صندوق‎‌های امدادی حکومت‌ها برای شهروندانشان را شامل می‌شد.