۰ نفر

کدام شاغلان وام ۱۲ میلیون تومانی می‌گیرند؟

۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۰۸
کد خبر: 507755
کدام شاغلان وام ۱۲ میلیون تومانی می‌گیرند؟

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف از پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی به بافندگان فرش خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار نفر از قالیبافان برای بیمه صندوق روستاییان و عشایر ثبت نام کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، عبدالله بهرامی اظهار کرد: در راستای تفاهم نامه همکاری میان مرکز ملی فرش و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که با هدف پوشش بیمه ۴۰۰ هزار نفر از قالیبافان در سراسر کشور امضا شد،  تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار نفر از قالیبافان در کل اتحادیه های کشور ثبت نام کرده و برای بیمه صندوق معرفی شده اند.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه، بیمه قالیبافان تحت پوشش صندوق برای سال اول رایگان است ولی چون سال رو به پایان است و ردیف بودجه ای هم دیگر نیست امیدواریم که بودجه هرچه زودتر اختصاص یابد تا قالیبافان تحت پوشش قرار بگیرند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف در عین حال از پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی به قالیبافان خبر داد و درباره جزییات آن گفت: در راستای حمایت از بافندگان فرش وام ۱۲ میلیون تومانی بانک توسعه تعاون با نرخ سود ۱۸ درصد پیش بینی شده که به موجب آن قالیبافان می توانند جهت خرید ابزار و تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز از این وام بهره مند شوند.

بهرامی درباره شرایط دریافت وام توضیح داد: وام به طور فردی داده نمی شود و فرد قالیباف به تنهایی نمی تواند وام را بگیرد چون این وام برای اعضای تعاونی های فرش پیش بینی شده و حتما باید کارت عضویت داشته باشند و از طریق اتحادیه یا تعاونی فرش اقدام کنند.

به گفته وی تنها قالیبافانی که عضو اتحادیه یا تعاونی های فرش باشند می توانند درخواست وام بدهند و به این منظور باید به اتحادیه فرش یا تعاونی های خود مراجعه تا آنها را به بانک معرفی کنند؛ پس از آنکه لیست متقاضیان از طریق تعاونی های فرش به اتحادیه ارائه شد و بانک تامین اعتبار کرد، به استانها ابلاغ می شود که وام به قالیبافان تعلق بگیرد.