۰ نفر

قرنطینه شدن یک روستا به خاطر کرونای انگلیسی

۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۵۹
کد خبر: 506081
قرنطینه شدن یک روستا به خاطر کرونای انگلیسی

فرماندار آبیک از قرنطینه روستای حسین آباد آبیک، محل زندگی بیمار فوت شده مبتلا به کرونای انگلیسی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، شهرام احمدپور با اشاره به فوت یک بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در آبیک اظهار کرد: بیمار مبتلا به ویروس کرونا انگلیسی برای تشخیص بیماری به بیمارستان هشتگرد مراجعه کرد و در همان روز درگذشت.

وی افزود: اطلاعات کامل پزشکی در خصوص علائم بیماری در اختیار مراکز درمان بوده و در اختیار ما نیست اما مرگ سریع بیمار موجب شک کادر درمان و آزمایشات لازم برای تشخیص بیماری به تهران ارسال شد.

فرماندار شهرستان آبیک اذعان کرد: جنازه بلافاصله بعد از ترخیص در محل سکونت این شخص در آرامستان شهرستان آبیک به خاک سپرده شد و نتایج آزمایش در خصوص ابتلای این فرد به ویروس کرونا انگلیسی در روز چهارشنبه به ما اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله بعد از مطلع شدن ابتلاء این شخص به بیماری جهش‌یافته کرونا روز پنج‌شنبه طی جلسه‌ای که با شورای تأمین برگزار شد روستا حسین‌آباد، آرامستان و نماز جمعه تعطیل شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: طی مصوبات این جلسه تست سریع اولیه از تمام اهالی حسین‌آباد و خانواده متوفی گرفته شد.

وی گفت: در تست اولیه نتایج اهالی روستا حسین آباد منفی و تست ۵ نفر از خانواده متوفی مثبت شد که برای نتایج نهایی تست‌های کرونا به تهران ارسال شد و حالا منتظر نتایج نهایی هستیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: طی اعلام نتایج نهایی استان تهران جلسه نهایی برای بررسی وضعیت یکشنبه جلسه‌ای با ستاد کرونا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این روستا هم اکنون در قرنطینه است بیان کرد: در حال حاضر با توجه به نبود نانوایی در حسین‌آباد تمام ورودی و خروجی‌های شهر بسته نیست اما ورود و خروج در این منطقه با خاکریز تحت کنترل است.

احمدپور در پایان بیان کرد: تا برگزاری جلسه نهایی شورای تأمین و ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا محدودهای کرونایی همچنان در شهر ادامه خواهد داشت.