۰ نفر

تمدید ثبت نام وام جدید کرونا

۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۰۹
کد خبر: 504150
تمدید ثبت نام وام جدید کرونا

در حالی که پیش از این مهلت ثبت نام متقاضیان دریافت وام کرونا برای برحی از بنگاه‌های حوزه گردشگری، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان تا پایان دی و بهمن ماه اعلام شده بود، ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت دریافت تسهیلات کرونایی برای هر سه بخش را تا نیمه اسفند ماه تمدید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام معاونت اقتصادی ریاست جمهوری با توجه به آنکه هنوز تمام منابع جذب نشده و از طرفی امکان مراجعه به بانکها به دلیل تداوم محدودیتهای ترددی در دی ماه وجود نداشته، فرصت مراجعه صاحبان بنگاهها و کسب و کارهای حوزه گردشگری، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان به بانکها برای دریافت تسهیلات کرونایی تا نیمه اسفند ماه تمدید شده است.

نهاوندیان به متقاضیان دریافت وام کرونا در هر سه بخش تاکید کرد که حتما برای دریافت وام در مهلت مذکور مراجعه کنند. شرایط و ویژگی های استفاده از تسهیلات کرونا طبق آیین نامه های مختلف به تصویب رسیده و بانک مرکزی نیز بخشنامه های لازم را به بانکها ابلاغ کرده است.

پرداخت تسهیلات جدید کرونا در مرحله دوم با رویکرد بنگاه محوری آغاز شده و بر این اساس معاون اقتصادی رییس جمهور اعلام کرده که در مرحله دوم، تسهیلات بنگاه محور به حوزه های صاحب اولویت پرداخت شده است.

به گفته ویٰٰ، تسهیلات در حوزه فرهنگ و هنر با تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل حال ناشران، مراکز نمایشی و سینمایی و تولیدکنندگان رسانه ای شده است و در بخش گردشگری نیز به جهت آنکه این دسته مشاغل هم در عید سال ۹۹ و هم در عید سال گذشته به دلیل وقوع حادثه سیل در مناطق مختلف کشور عملا امکان کسب درآمد پیدا نکردند با تشخیص وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت تسهیلات مذکور صورت گرفته است.

حوزه ورزش و جوانان یکی دیگر از سه بخش مورد نظر برای دریافت تسهیلات جدید کرونا معرفی شده بود که بر این اساس بخشی از تسهیلات مذکور به صاحبان بنگاههای این بخش از جمله اماکن ورزشی، پارکهای آبی و باشگاههای سوارکاری پرداخت شده است.

در ادامه حمایت دولت از صاحبان مشاغل و کسب وکارهای شدیدا آسیب دیده از کرونا، ستاد مقابله با کرونا پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلین و کسب و کارهای حوزه گردشگری، ورزشی و فرهنگ و هنر را تصویب کرد.

 در فاز نخست پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا افراد متقاضی برای دریافت وام ثبت نام کردند و نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در کشور در ۱۴ رسته و بیش از ۸۵۰ زیررسته پرداخت شد.

در مرحله دوم پرداخت وام کرونا، سه حوزه گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان مورد توجه قرار گرفت و رقمی در حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این بخشها پرداخت خواهد شد که طبق مصوبات ستاد ملی کرونا ۲۰۰۰ میلیارد تومان به بخش گردشگری، ۱۷۰۰ میلیارد تومان به بخش فرهنگ و هنر و ۸۰۰ میلیارد تومان به بخش ورزش اختصاص پیدا کرده است.

پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا با نرخ ۱۲درصد بوده و متقاضیان برای بهره مندی از این تسهیلات ابتدا باید از طریق ثبت نام در سامانه کارای وزارت کار مراحل ثبت نام خود را دنبال و پس از تایید سامانه و معرفی به بانک، تسهیلات درخواستی را از طریق شعب بانک دریافت کنند.

 پیش از این موعد مراجعه بنگاههای مشمول دریافت تسهیلات کرونایی تا پایان دی و بهمن اعلام شده بود که ستادملی مقابله با کرونا با تمدید فرصت ثبت نام متقاضیان تا نیمه اسفند ماه موافقت کرد.