۰ نفر

سرنوشت ۱.۶میلیون ثبت نامی مسکن ملی چه شد؟

۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۳۵
کد خبر: 502835
سرنوشت ۱.۶میلیون ثبت نامی مسکن ملی چه شد؟

طبق تازه‌ترین نتایج ثبت‌نام متقاضیان مرحله سوم طرح اقدام ملی مسکن، تاکنون ۲۰ هزار و ۸۳۱ متقاضی درخواست شان رد شده یا انصراف داده و از مشارکت در این طرح حذف شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور  کلنگ زنی شد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول و دوم نام نویسی ۱.۶میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

سومین مرحله از ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن بین روزهای ۱۸ تا ۲۵ دی ماه انجام شد.وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که تا پایان بهمن ماه نتایج پالایش متقاضیان اعلام خواهد شد. از بین ۲۲۳ هزار و ۹۰۵ نفری که در مرحله سوم طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند تاکنون  ۹۱ هزار و ۴۹۲ متقاضی نیز فرم «ج» ناقص داشتند که از این تعداد تاکنون ۵۵ هزار و ۷۰۴ نفر برای اصلاح اقدام کردند.

آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد. فرصت ثبت نام در مرحله چهارم از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پنجشنبه (۲۵ دی ماه) به اتمام رسید. در صورت خالی شدن ظرفیت یا تامین زمین، امکان ثبت نام مجدد وجود دارد.