۰ نفر

سقوط تا ۵۰ درصدی قیمت خودرو

۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰
کد خبر: 498908
سقوط تا ۵۰ درصدی قیمت خودرو

بازار خودرو شاهد سکته ۳۰ تا ۵۰درصدی قیمت‌ها است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، باوجود کاهش ۳ تا ۵۵میلیون تومانی قیـــمت برخی خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته، ورود قیمت دلار به کانال ۲۲هزار تومان و انتظار مشتریان برای کاهش بیشتر قیمت‌ها، موجب قفل شدن بازار و توقف معاملات خودرو در آغاز هفته جاری شد.

موج تازه ریزش قیمت در بازار خودرو با نزدیک شدن به زمان آغاز به‌کار رئیس‌جمهوری جدید آمریکا و سیر نزولی نرخ ارز موجب کاهش ۳ تا ۳۰میلیون تومانی قیمت‌ها شده اما هنوز کمتر خریداری حاضر به پذیرش ریسک خرید خودرو است و همین موضوع به افت شدید معاملات در بازار خودرو منجر شده است.فعالان بازار می‌گویند: سیر نزولی نرخ ارز و چشم‌انداز مثبت معادلات سیاسی موجب شده اغلب مشتریان برای خرید خودرو دست نگه دارند. به‌گفته فعالان صنفی تا زمانی که نرخ ارز در هر محدوده‌ قیمتی برای مدت ۲ تا ۳ هفته تثبیت نشود، نمی‌توان انتظار بازگشت مشتریان به بازار خودرو و رشد نسبی معاملات را داشت.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد در یک هفته گذشته بیشترین ریزش قیمت در بازار خودروهای داخلی مربوط به‌خودروهای مونتاژی و گران‌قیمت‌تر مانند هایما اس۷ و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک بوده است. قیمت هایما اس۷ با کاهش ۵۵میلیون تومانی از ۶۷۵میلیون به ۶۲۰میلیون رسیده و قیمت دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک هم با نزولی ۲۴میلیون تومانی از ۴۳۷میلیون به ۴۱۳میلیون تومان کاهش یافته است.