۰ نفر

مزایای دوچرخه سواری بزرگسالان

۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸
کد خبر: 497496
مزایای دوچرخه سواری بزرگسالان

دوچرخه سواری دارای محبوبیت بسیار زیادی است زیرا علاوه بر امکان طی کردن مسافت های طولانی، نوعی ورزش نیز به حساب می آید. با توجه به اهمیت ورزش و حضور آن در زندگی روزمره، بسیاری از افراد دوچرخه سواری را در برنامه روزانه خود قرار داده اند.

د

مزایای سوار شدن بزرگسالان بر دوچرخه

 دوچرخه سواری برای بزرگسالان دارای مزایای بسیاری است که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

  1. کنترل وزن: با افزایش سن مدیریت وزن بسیار مشکل می شود بنابراین لازم است که مدت زمان ورزش کردن، افزایش یابد. یکی از ورزش های مناسب برای کنترل وزن در سنین بزرگسالی دوچرخه سواری است. این ورزش علاوه بر کالری سوزی سبب عضله سازی نیز می شود.
  2. تقویت عضلات: در حین دوچرخه سواری تمامی عضلات بدن درگیر می شوند. عضلات پا به علت رکاب زدن مداوم بیشتر از سایر قسمت های بدن تقویت می شوند.  علاوه بر عضلات پا، عضلات شکم و کمر نیز در حین این ورزش درگیر و تقویت می شوند.
  3. بهبود شرایط روحی: علاوه بر فواید جسمی ذکر شده برای دوچرخه سواری، می توان به مزایای روحی آن نیز اشاره کرد. در حین دوچرخه سواری میزان ترشح اندورفین افزایش می یابد. این ماده نقش بسزایی در کاهش استرس دارد. همچنین افزایش اعتماد به نفس و دوری از افسردگی از مزایایی دیگر این ورزش به حساب می آید.
  4. پیشگیری از بیماری ها: دوچرخه سواری یکی از ورزش های کاربردی و آسان است. عادت به انجام این ورزش تضمینی برای سلامت بدن به حساب می آید . نتایج تحقیقات نشان داد که عادت به دوچرخه سواری از بروز سرطان هایی همچون سرطان سینه جلوگیری می کند. همچنین حملات قلبی، سکته، فشار و قند خون را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. مطالعات صورت گرفته در فنلاند نشان داد که دوچرخه سواری بر بهبود دیابت نوع دو تاثیر شگرفی دارد.
  5. افزایش تعادل: با افزایش سن میزان تعادل و ایجاد هماهنگی اعضای بدن کاهش می یابد. ورزش دوچرخه سواری به علت نیاز به تعادل و هماهنگی زیاد، به بزرگسالان در حفظ تعادل بدن و جلوگیری از زمین خوردن کمک می کند.
  6. افزایش خون رسانی به مغز: هرچه خون بیشتری به مغز برسد، مغز قدرتمند تر عمل می کند. مطالعات گوناگونی در زمینه اثر دوچرخه سواری بر عملکرد مغز صورت گرفته است که همگی نشانگر افزایش خون رسانی به مغز در حین انجام این ورزش بوده است.
  7. صرفه جویی در وقت: همانطور که اشاره شد می توان دوچرخه را علاوه بر ورزش یک وسیله نقلیه دانست. دوچرخه بر خلاف سایر وسایل نقلیه دارای محدودیت نیست پس استفاده از آن راحت و مناسب است.
  8. تنظیم خواب: با افزایش سن کم خوابی نیز افزایش می یابد. تحقیقات صورت گرفته همگی ثابت کرده اند ورزش می تواند در بهبود کیفیت خواب موثر واقع شود. علت بی خوابی های بزرگسالی را می توان در افزایش وزن و استرس دانست. دوچرخه سواری در حل این دو مشکل موفق عمل می کند.

موارد ذکر شده در بالا تنها بخش کوچکی از مزایای استفاده از دوچرخه در بزرگسالان است. علاوه بر این موارد می توان به دوستدار محیط زیست بودن این ورزش نیز اشاره کرد که عادت به استفاده از آن سبب کاهش آلودگی های محیطی نیز می شود.

یادگیری دوچرخه سواری در بزرگسالی

بسیاری زمان یادگیری دوچرخه سواری را کودکی می دانند همین دیدگاه سبب شده است که بسیاری از افراد بزرگسال از این ورزش به علت عدم داشتن مهارت دوری کنند. اما باید گفت لازمه انجام این ورزش تنها تمرین و ممارست است. بدون شک سوار شدن بر دوچرخه و یادگیری آن محدودیت سنی ندارد.

دد

یادگیری دوچرخه سواری محدودیت سنی ندارد

 رعایت نکات زیر می تواند به آموختن دوچرخه در بزرگسالی کمک کند:

  1. از مکان خلوت یادگیری را آغاز کنید.
  2. با طرز کار فرمان دوچرخه آشنا شوید.
  3. دوچرخه را مطابق با استاندارد بدنی خود تنظیم کنید (باید در حالت نشسته هر دو پا به راحتی بر روی زمین قرار گیرند).
  4. راه رفتن با دوچرخه را تمرین کنید.
  5. به مرور برداشتن پاها از روی زمین (در حین راه رفتن با دوچرخه) را تمرین کنید.
  6. تمرین حفظ تعادل نباید فراموش شود.
  7. بعد از گذراندن مراحل بالا باید رکاب زدن را تمرین کرد. بهتر است یک فرد در کنار شما حضور داشته باشد. باید در حین رکاب زدن بر جاده متمرکز شوید نه حرکت پاها.
  8. نا امید نشوید. تمرین و ممارست لازمه این کار است پس منتظر موفقیت یک روزه نباشید.

یک پیشنهاد ویژه برای بزرگسالانی که می خواهند دوچرخه سواری کنند

در سالهای اخیر محصول بسیار فوق العاده ای به نام دوچرخه برقی وارد عرصه شده که کمک شایانی به بالا رفتن آمار دوچرخه سواری در دنیا برای بزرگسالان کرده است. عملکرد این محصول به این شکل است که یک سیستم برقی روی یک دوچرخه ورزشی تعبیه شده و برای بزرگسالانی که در شیب های تند و مسافت های طولانی انرژی کم می آورند حالت کمکی دارد و به همین دلیل دوچرخه سواری را تبدیل به یک کار لذت بخش می کند، در ایران یکی از بزرگترین عرضه کننده های دوچرخه برقی و همچنین موتور برقی ، شرکت دنرو می باشد که به دلیل تنوع بالای محصول و داشتن یک پیست تست اختصاصی واقع در شوروم چند صد متری این شرکت در منطقه ملاصدرا تهران، بسیار مورد استقبال خریداران این محصولات قرار گرفته است.

ددد

دوچرخه بهترین وسیله نقلیه