۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

شیب نزولی طلا تند شد

۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۵۵
کد خبر: 497144
شیب نزولی طلا تند شد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا، روند نزولی روز جمعه را ادامه داد و به پایین‌ترین حد در 6هفته اخیر رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری حداکثر ۱.۷درصد سقوط کرد و به ۱۸۱۶دلار و ۵۳سنت رسید که پایین‌ترین قیمت از دوم دسامبر بود. قیمت‌ها روز جمعه حداکثر ۴.۴درصد سقوط کردند.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۸۳۵دلار و ۶۰سنت ایستاد.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، روزهای درخشان طلا به پایان رسیده است. بازده بالاتر اوراق خزانه آمریکا تاثیر کاملا منفی روی طلا داشته و بازار این فلز با فروش گسترده روبرو شده است. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله بالای یک درصد ماند و به دلار کمک کرد به بالاترین حد در سه هفته اخیر صعود کند.

بالا رفتن بازده اوراق قرضه، هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را کمتر خواهد کرد. سرمایه‌گذاران همچنین به اظهارات روز جمعه ریچارد کلاریدا، نایب رییس بانک مرکزی آمریکا واکنش نشان دادند که گفت: اقتصاد آمریکا با کمک واکسنها و هزینه دولتی بیشتر امسال به سمت سال فوق العاده ای پیش می رود.

بر اساس گزارش رویترز، جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا روز جمعه به کمک‌های مالی مستقیم بیشتر به خانواده ها شامل چک‌های دو هزار دلاری اشاره کرده بود. گزارش اشتغال ماهانه که روز جمعه منتشر شد نشان داد که اقتصاد آمریکا در دسامبر برای نخستین بار در هشت ماه گذشته کاهش قابل توجه اشتغال داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۲.۶درصد کاهش یافت و به ۲۴دلار و ۷۱سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۲.۷درصد کاهش، ۱۰۳۶دلار و ۱۴سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، در ۲۳۵۵دلار و ۱۶سنت ایستاد.