۰ نفر

فوری/ خبری بد درباره یارانه ۱۰۰هزار تومانی

۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۱۸
کد خبر: 495993
فوری/ خبری بد درباره یارانه ۱۰۰هزار تومانی

مشمولان کمک معیشتی کرونا افزایش نمی‌یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سخنگوی طرح کمک معیشتی خانوار با بیان اینکه فهرست افراد مشمول دریافت کمک معیشتی بسته شده است، گفت: به 34میلیون نفر کمک معیشتی حمایتی پرداخت شد. به خاطر نوسان نرخ ارز و تورم ایجاد شده و افزایش قیمت کالاهای اساسی در جامعه بخشی از مردم به ویژه کسانی که درآمد پایین داشته و یا درآمد ثابتی نداشته‌اند، از نظر معیشتی در تنگنا قرار گرفته‌اند در این زمینه دولت تصمیم گرفت، به کسانی که بیمه‌پرداز نبوده و یا درآمد ثابتی ندارند، در قالب کمک معیشتی ماهانه از آذر تا پایان سال به مدت 4ماه کمک معیشتی حمایتی پرداخت کند.

حسین میرزایی سخنگوی پیرامون اینکه آیا برای کسانی که خود مستحق دریافت کمک معیشتی حمایتی دولت می‌دانند، امکان ثبت‌نام وجود دارد که وی گفت، راه اعتراض وجود ندارد و جمعیت افراد مشمول دریافت کمک معیشتی حمایتی تکمیل و بسته شده است.

واریز یارانه معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی

وی گفت:‌ در مرحله اخیر که در آذر ماه صورت گرفت به 34 میلیون نفر کمک معیشتی حمایتی پرداخت شد که از این تعداد 8.9میلیون نفر افراد مشمول تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند و 25 میلیون نفر نیز افراد خارج از این دو نهاد حمایتی بودند که هیچ گونه درآمد ثابتی نداشتند.

به گفته سخنگوی طرح کمک معیشتی خانوار، در آذر ماه برای کمک معیشتی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نفری 120هزار تومان و برای بقیه افراد نفری ماهیانه 100هزار تومان و در مجموع برای 34میلیون نفر پرداخت شد که قرار است این کمک‌ها به مدت 4ماه تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد.

میرزایی گفت:‌ ملاک شناسایی افراد که بر اساس اطلاعات سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی طراحی شده، نداشتن درآمد ثابت، نداشتن بیمه یعنی فرد بیمه‌پرداز تأمین اجتماعی نباشد، کارمند دولت نباشد، بازنشسته با بیمه‌گیر و یا بیمه خودپرداز مانند بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی هم نباشد و درآمد ثابتی هم نداشته باشد که بر اساس اطلاعات این سامانه فعلا 34 میلیون نفر شناسایی شده و اولین کمک هزینه معیشتی حمایتی در آذر ماه از سوی سازمان برنامه و بودجه واریز شده است.