۰ نفر

مهلت دریافت طرح در رویداد سکوی پرتاب یزد تمدید شد

آمادگی ۴۰میلیاردی برای سرمایه گذاری بر استارتاپ‌ها

۱۴ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۰۴
کد خبر: 495204
آمادگی ۴۰میلیاردی برای سرمایه گذاری بر استارتاپ‌ها

به گزارش روابط عمومی 100 استارتاپ، تاکنون 151 طرح استارتاپی در رویداد سکوی پرتاب یزد دریافت شده است و مهلت دریافت طرح‌های استارتاپی این رویداد، تا 19 دی ماه 1399 تمدید شد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد در این نشست خبری گفت: یکی از ارکان اکوسیستم سازی در زمینه کارآفرینی و کسب و کار، موضوع سرمایه و پول است، رسالت این صندوق در استان یزد نیز تمرکز بر این موضوع است تا هیچ تیمی به دلیل کمبود سرمایه متوقف نشود.

سپهر با اشاره به فرصت ویژه این رویداد برای تیم های استارتاپی افزود: این رویداد فرصتی ویژه برای این تیم هاست تا اولا بتوانند خود را به صورت واقعی بسنجند و دوما اگر ایده و تیم آماده ای داشته باشند از خدمات سرمایه‌گذاری که در این رویداد ارائه می‌شود بهره مند شوند. وی افزود: با همراهی مجموعه های استانی و کشوری در حال حاضر تا 40 میلیارد تومان آمادگی سرمایه‌گذاری بر تیم ها وجود دارد که مقدار قطعی تحقق آن با توجه به شرایط تیم ها مشخص خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد در آغاز این نشست خبری گفت: نهاد 100 استارتاپ مجموعه رویدادهای کاروان استانی را از سه ماه گذشته آغاز کرده است و با برگزاری رویداد های استانی سعی در احیای اکوسیستم کارآفرینی استان ها داشته است. لطفی افزود: این رویداد سه هدف اصلی دارد. اولا اینکه هیچ تیم و ایده خوبی به دلیل نبود سرمایه بلاتکلیف نماند؛ 100 استارتاپ با همراه کردن سرمایه گذاران مختلف استانی و ملی خلاء وجود سرمایه را برای تیم ها حل کرده است و از طرف دیگر با تقسیم ریسک سرمایه‌گذاری بین سرمایه‌گذاران مختلف، ریسک سرمایه‌گذاری را نیز کاهش داده تا رغبت سرمایه‌گذاران به این کار بیشترشود.

در ادامه لطفی با اشاره به تاثیر منفی کرونا بر اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی گفت: این تاثیر در استان ها بیش از تهران بوده است و امیدواریم با این رویداد جان تازه ای در اکوسیستم استان یزد جریان پیدا کند، که این هم هدف دوم این رویداد است. وی با اشاره به هدف سوم رویداد تصریح کرد: هرجلسه داوری از این رویداد به نوع خود کارگاهی آموزشی برای تیم های حاضر است، چرا که داوران حاضر، افرادی متخصص از استان و کشور هستند که این مهم می‌تواند کمک بزرگی به تیم‌ها باشد، حتی اگر موفق به جذب سرمایه نشوند.

در انتها عزیزپور مدیر اجرایی 100 استارتاپ افزود: این مجموعه با تمرکز بر استان‌ها، در سه ماه گذشته موفق به برگزاری 12 رویداد شده است و تاکنون 36 میلیارد تومان موافقت برای سرمایه گذاری در این رویداد ها اتفاق افتاده است،  وی با اشاره به برنامه های آتی 100 استارتاپ افزود: در سال آینده به دنبال برگزاری رویداد های تخصصی با موضوعات مشخص خواهیم بود.

 آخرین رویداد سرمایه گذاری 100استارتاپ که در قالب سکوی پرتاب برگزار گردید، رویداد سکوی پرتاب زاینده رود بود، که در این رویداد 15.4 میلیارد تومان سرمایه گذاری بر روی 32 تیم انجام گرفت.

تیم های استارتاپی می‌توانند با مراجعه به سایت 100startups.ir برای ارسال طرح های استارتاپی خود اقدام نمایند.

6g651MwDyCTQ

Bbnj2XXJOBKC

Qx7BHH0KFjPn