۰ نفر

پنجره آلومینیومی یا پنجره upvc

۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۲۲
کد خبر: 495019
پنجره آلومینیومی یا پنجره upvc

همانطور که می دانید پنجره دوجداره بر دو نوع پنجره آلومینیومی و پنجره upvc موجود می باشد. همیشه این سوال در ذهن خریداران پنجره دوجداره پیش می آید که پنجره آلومینیومی یا پنجره upvc؟ برای جواب این سوال پیشنهاد می شود متن زیر را بخوانید.

پنجره آلومینیومی یا پنجره upvc

پنجره آلومینیومی یا پنجره upvc کدام بهتر است؟

پنجره دوجداره در دو نوع پنجره آلومینیومی و پنجره upvc قابل تولید است و هر دو نوع آن اگر استاندارد تولید نشود می تواند عایق صوت و انرژی نباشد! دقت کنید ، گفته شد نباشد! بله درست است همواره این سوال مطرح است که آیا هر پنجره دوجداره ای عایق می باشد؟

اما اگر پنجره دوجداره چه مدل آلومینیومی و چه مدل upvc بصورت استاندارد و اصولی تولید شود ، می تواند عایق صوتی و انرژی مناسبی باشد.

اما کدام یک بهتر است؟

پنجره دوجداره یو پی وی سی و یا پنجره دوجداره آلومینیومی ؟

پنجره آلومینیومی یا پنجره upvc بهتر است ؟

با فرض اینکه هر دو این مدل های پنجره باید بصورت استاندارد و عایق تولید گردند، به مقایسه این دو نوع می پردازیم، قابل ذکر است که در کل این متن منظور از پنجره آلومینیومی نوع ترمال بریک و عایق آن است که در غیر اینصورت ، پنجره آلومینیومی معمولی از نظر عایق بودن اصلا قابل مقایسه با یک پنجره عایق upvc استاندارد نیست.

همچنین در ارتباط با پنجره upvc نیر پنجره یو پی وی سی ویستابست می باشد که بصورت استاندارد تولید شده باشد. در واقع ۲ نوع از بهترین انواع پنجره را می خواهیم با یکدیگر مقایسه کنیم.

قیمت پنجره upvc مناسب تر است یا قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک:

در وهله اول اکثرا فکر می کنند که قیمت پنجره آلومینیومی از قیمت پنجره دوجداره upvc بالاتر است، بله این درست است! اما بشرطی که هر دو آنها به رنگ سفید باشند و انتخاب یک پنجره upvc سفید باشد.

پنجره آلومینیومی تر مال بریک یا پنجره upvc

اما در اکثر مواقع با توجه به طرح و نمای ساختمان، مشتریان خواستار استفاده از پنجره های upvc در رنگ ها و طرح های مختلف مثل طرح جوب می باشند.

اگر پنجره شما کمی بزرگ باشد و خواستار طرح چوب نیز باشید، استفاده از پنجره سری ۷۰ ویستابست با مولین استاتیکی مثلا به رنگ نوک مدادی به شما پیشنهاد داده می شود.

این نوع پنجره از نظر ممان اینرسی تقریبا نزدیک به ممان اینرسی یک پنجره ترمال بریک معمولی خواهد بود و رنگ آن نیز نوک مدادی می باشد.

پنجره آلومینیومی یا پنجره upvc

جهت مشاهده فیلم محصول منحصر به فرد فاراد پنجره کلیک نمایید. فیلم پنجره دوجداره یو پی وی سی ارسی 

حال همین ابعاد و طرح و رنگ از پنجره را می توان با پنجره ترمال بریک نیز بر آورد هزینه کرد، این دو نوع پنجره از نظر مقاومت و کیفیت در یک سطح قرار دارند، با بررسی قیمت این ۲ نوع پنجره می بینیم که اختلاف بسیار کم است و ممکن است قیمت پنجره ترمال بریک ۵ درصد بیشتر باشد.

پس می توان به این نتیجه گرفت که اگر رنگ انتخابی شما جهت پنجره سفید است، قیمت پنجره دوجداره upvc   مناسب تر از پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک می باشد.

قیمت پنجره آلومینیومی یا پنجره upvc

اگر بخواهی بطور خلاصه عنوان کنیم، نوع پنجره دوجداره باید بر اساس ابعاد و شرایط آب و هوایی محل نصب پنجره انتخاب گردد و هر دو نوع آن اگر بطور استاندارد تولید گردد پنجره عایق و خوبی خواهند بود، فقط باید به محدودیت های استفاده توجه کرد. از نظر قیمت اگر به دنبال پنجره سفید رنگ هستید نوع upvc ویستابست قیمت مناسب تری نسبت به آلومینوم ترمال بریک دارد اما این اختلاف قیمت در پنجره های رنگی و طرح جوب به میزان ۵ درصد خواهد رسید.

اما اگر رنگ انتخابی جهت پنجره خود در انواع رنگ های نوک مدادی و یا طرح چوب می باشد، قیمت هر دو نوع پنجره ، آلومینیومی و upvc ،  اختلاف چندانی با هم نخواهند داشت و حداکثر ۵ درصد پنجره ترمال بریک  گران تر می باشد. البته اگر بهترین نوع پنجره upvc که سری ۷۰ مولین استاتیکی می باشد، را انتخاب کرده باشید.

پنجره آلومینیومی یا پنجره upvc لوکس تر است

در چه مواقعی از پنجره دوجداره upvc نباید استفاده کرد؟

۱- اگر سایر پنجره شما بزرگ است بطور مثال عرض بالای ۴ متر و ارتفاع بالای ۳ متر باشد ، نباید از پنجره upvc استفاده کرد جون این سایز از پنجره اگر با پروفیل upvc تولید گردد دچار لرزش خواهد شد.

۲- اگر به دنبال یک پنجره کشویی بزرگ سایز نباید از پنجره upvc استفاده کرد.

۳- اگر در مناطقی هستید که شدت آفتاب بسیار شدید است مثل مناطق کویری، مشاوره درست عدم استفاده از پنجره upvc می باشد چون دچار تغییر رنگ می شود.

۴- اگر در طبقات بالای ۱۰ یک ساختمان بلند مرتبه هستید و ارتفاع پنجره شما بیش از ۱/۸۰ سانت می باشد، استفاده از پنجره upvc اصلا پیشنهاد نمی گردد، چون فشار وارد شده از طرف باد، در طبقات بالایی بسیار شدید می باشد و پنجره upvc با ارتفاع ۱/۸۰ و عرض ۲ متر توان مقاومت را در طبقات فوقانی نخواهد داشت.

اما اگر رنگ انتخابی جهت پنجره خود در انواع رنگ های نوک مدادی و یا طرح چوب می باشد، قیمت هر دو نوع پنجره ، آلومینیومی و upvc ،  اختلاف چندانی با هم نخواهند داشت و حداکثر ۵ درصد پنجره ترمال بریک  گران تر می باشد. البته اگر بهترین نوع پنجره upvc که سری ۷۰ مولین استاتیکی می باشد، را انتخاب کرده باشید.

پنجره آلومینیومی یا پنجره upvc

در جه مواقعی بهتر است از پنجره آلومینیومی استفاده کرد؟

۱- جهت پنجره های بزرگ سایر بالای ۳ متر ارتفاع و بالای ۴ متر عرض ، گزینه درست استفاده از پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک می باشد.

۲- جهت طبقات فوقانی برج ها با توجه به بالا بودن ممان اینرسی پنجره ترمال بریک نسبت به پنجره upvc مشاوره درست استفاده از پنجره ترمال بریک می باشد.

۳- اگر به پنجره مدل کشویی علاقه مند هستید و یا می خواهید از انواع پنجره های لیفت اند اسلاید استفاده نمایید، گزینه و مشاوره درست استفاده از پروفیل آلومینیوم جهت پنجره دوجداره می باشد.

۴- تنوع رنگ بندی در پنجره آلومینیومی با توجه به انواع رنگ های پودری و آنادایز ، نسبت به پنجره upvc بیشتر می باشد.

۵- جهت مناطق کویری با آفتاب شدید، مشاوره درست استفاده از پنجره آلومینومی ترمال بریک می باشد.

۶- اگر به دنبال یک محصول لوکس هستید پنجره آلومینومی مدل لیفت اند اسلاید به شما معرفی می گردد.

پروژه پنجره ترمال بریک دربندسر

اگر بخواهی بطور خلاصه عنوان کنیم، نوع پنجره دوجداره باید بر اساس ابعاد و شرایط آب و هوایی محل نصب پنجره انتخاب گردد و هر دو نوع آن اگر بطور استاندارد تولید گردد پنجره عایق و خوبی خواهند بود، فقط باید به محدودیت های استفاده توجه کرد.

از نظر قیمت اگر به دنبال پنجره سفید رنگ هستید نوع upvc ویستابست قیمت مناسب تری نسبت به آلومینوم ترمال بریک دارد اما این اختلاف قیمت در پنجره های رنگی و طرح جوب به میزان ۵ درصد خواهد رسید.

مجموعه فاراد پنجره با ماموریت تولید پنجره های دوجداره عایق و استاندارد آلومینوم ترمال بریک و upvc ویستابست با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و تخصص و تجربه ۱۵ ساله کادر مدیریتی و تولیدی آمادگی مشاوره و طراحی و اجرای سفارشات شما را دارد . 

برای اطلاعات بیشتر به سایت faradwin.com ‌مراجعه نمایید.