۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت طلا (شنبه ۱۳ دی)

۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۵۲
کد خبر: 494826
پیش بینی قیمت طلا (شنبه ۱۳ دی)

طی پنج هفته گذشته هرچه روند اونس جهانی صعودی بوده، نرخ ارز کاهش یافته و این موضوع باعث ثبات قیمت طلا شده است، اما با توجه به افت تقاضا حباب سکه هم تخلیه شده و از این رو شاهد کاهش قیمت سکه امامی هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به رشد چشمگیر اونس جهانی در سال۲۰۲۰ اظهار کرد: در سال گذشته بهای اونس جهانی طلا متاثر از بیماری کرونا با رشد حدود ۲۵درصدی از ۱۵۲۱ به ۱۸۹۹دلار صعود کرد که افزایش بی‌سابقه‌ای بوده است؛ در این میان با توجه به روند نزولی ارز طی یک ماه گذشته شاهد ثبات قیمت‌ها در بازار طلا هستیم.

او اضافه کرد: بازار‌های جهانی امروز به مناسبت سال نو میلادی تعطیل شده و بازار ارز هم امروز روند نزولی داشته از همین رو شاهد کاهش جزیی قیمت طلا و سکه هستیم.

کشتی‌آرای درباره علت ثبات قیمت طلا و در مقابل کاهش قیمت سکه بیان کرد: قیمت طلا متناسب با نرخ ارز و اونس تغییر می‌کند که طی پنج هفته اخیر اونس صعودی و ارز نزولی بوده و به دلیل هم‌پوشانی این دو قیمت طلا ثابت مانده اما از آنجا که تقاضا به شدت کاهش یافته حباب سکه هم تخلیه شده و از همین رو سکه امامی بیش از انواع دیگر سکه و طلا ارزان شده است.

به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا، وقتی قیمت سکه تا ۱۶میلیون تومان بالا رفته بود حباب آن به حدود دو میلیون تومان هم رسید اما امروز با افت چشمگیر تقاضا، حباب سکه به پایین‌ترین میزان طی چند ماه گذشته یعنی ۴۰۰هزار تومان سقوط کرده است.

وی تصریح کرد: بازار طلا از تب و تاب گذشته افتاده و کسی از طلا و سکه به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده نمی‌کند به همین دلیل قیمت‌ها به روال گذشته دچار التهاب نمی‌شود.

بر همین اساس کشتی‌آرای پیش‌بینی کرد که بازار طلا به ثبات رسیده و انتظار نمی‌رود که قیمت طلا و سکه در ماه‌های پایانی سال دچار تغییرات آنچنانی شود.