۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد عجیب و غریب قیمت بیت کوین!

۷ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۲۳
کد خبر: 493226
رشد عجیب و غریب قیمت بیت کوین!

قیمت بیت‌کوین به دنبال یک جهش بی‌سابقه وارد کانال ۲۷هزار دلاری شد و ارزش بازار آن برای نخستین بار به بیش از نیم تریلیون دلار رسید.

برای عضویت در کانال تلگرام اقتصادآنلاین

اینجا کلیک کنید

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس برخی از تحلیل‌های انجام شده، انتظار می‌رود روند صعودی قیمت بیت‌ کوین ادامه داشته باشد؛ زیرا این رمزارز از تاریخ 16دسامبر که برای نخستین بار وارد کانال 20هزار دلاری شد، رشد سریعی را تجربه کرده است. این ارز دیجیتالی در روز یکشنبه، پیش از تثبیت قیمت خود در 27هزار و 647دلار و 23سنت، به بالاترین قیمت خود یعنی 27هزار و 666دلار و 17سنت رسید.

این موضوع، یک رویداد بسیار مهم دیگر پس از دستیابی بیت‌ کوین به کانال 25هزار دلاری در تاریخ 25دسامبر و کانال 26هزار دلاری در تاریخ 26دسامبر بوده است. با این صعود شگفت‌انگیز، ارزش بازار بیت‌ کوین در حال حاضر از 500میلیارد دلار فراتر رفته است.

جالب توجه است که این ارزش، بالاتر از ارزش بازار Visa، بزرگترین شرکت خدمات مالی جهان است. همچنین آمار ارائه شده نشان می‌دهد که در مقایسه، ارزش بازار بیت‌کوین اکنون از شرکت‌های سهامی عام مانند سامسونگ (463.63میلیارد دلار) و والمارت (406میلیارد دلار) بالاتر است.

گفتنی است که در زمان نوشتن این گزارش (7 دی) قیمت بیت‌کوین نسبت به روز گذشته تقریبا 11.1درصد افزایش یافته است.

این رمزارز مشهور جهان در سال جاری شاهد رشد بی‌سابقه‌ای بوده و ارزش آن در سال 2020، 240درصد جهش را تجربه کرده است.

از زمانی که شرکت PayPal در ماه مارس اعلام کرد که به صاحبان حساب خود امکان استفاده از بیت‌کوین را می‌دهد، ارزش این رمزارز از 5هزار دلار به 25هزار دلار افزایش یافت. این رقم یک افزایش قابل توجه 400درصدی را در هشت ماه گذشته نشان می‌دهد.

یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارز در هند پیش‌بینی کرده که ارزش بیت‌کوین تا سال 2030 ممکن است به بیش از 135هزار دلار برسد. بیت‌کوین در حال حاضر 66درصد از بازار جهانی ارزهای دیجیتالی را به خود اختصاص داده است.