۰ نفر

فوری/ جزییات نهایی برگزاری امتحانات مدارس

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵
کد خبر: 489787
فوری/ جزییات نهایی برگزاری امتحانات مدارس

شرایط برگزاری امتحانات نوبت اول دانش‌آموزان اعلام شد و بر این اساس امتحانات پایه دوازدهم برای قبول‌نشدگان شهریور حضوری است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، براین اساس، ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریورماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی از دروس نشده‌اند برای ۷۶ هزار و ۷۰۰ نفر به شیوه حضوری از ۱۵ دی تا ۸ بهمن ۹۹ برگزار خواهد شد.

وزارت بهداشت در پاسخ به استعلام آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات پایه دوازدهم به شیوه حضوری گفته است: نظر ما مبنی بر برگزاری غیر حضوری یا در صورت عدم امکان، برگزاری امتحانات به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به برگزاری امتحانات و آزمون‌های تراکمی دانش‌آموزان در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت کامل جداسازی، استفاده از ماسک و عدم حضور دانش‌آموزان مبتلا به کووید ۱۹ است.

در دستورالعمل ‌مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها درباره امتحانات دی ماه آمده است:

برگزاری امتحانات باید با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود.

براساس شیوه نامه وظایف عوامل اجرایی امتحانات، ستاد امتحانات استان و مناطق تشکیل و نسبت به تعیین حوزه‌های اجرا، تصحیح و عوامل اجرایی اقدام و مراتب در سامانه فاینال درج شود.

مدارس در اسرع وقت برنامه‌های امتحانی را بدون دخل و تصرف در محل مناسب نصب کرده و علاوه بر آن تاریخ و زمان برگزاری امتحانات هر رشته را به اطلاع تمام دانش‌آموزان و داوطلبان آزاد برسانند.

دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی سال‌های قبل می‌توانند پس از تطبیق دروس در امتحانات نهایی دروس معادل پایه دوازدهم شرکت کنند.

بدیهی است اطلاعات دروس داخلی دوره پیش دانشگاهی که در پایه دوازدهم به صورت نهایی برگزار می‌شود از طریق سامانه مربوط به فاینال ارسال خواهد شد.

با توجه به نامه ۱۱ آبان ۹۹ دفتر برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و تغییر کتب درسی تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر و فلسفه ۲ پایه دوازدهم سوالات امتحانات نهایی دی ماه ۹۹ برای دانش‌آموزان روزانه از کتاب چاپ ۹۸ با بارم بندی همان سال و برای بزرگسالان و داوطلبان آزاد از کتاب چاپ ۹۹ طراحی خواهد شد.

درباره امتحانات نوبت اول دانش‌آموزان در سایر پایه‌های تحصیلی پیش از این خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفته بود: " برگزاری امتحانات پایانی نوبت اول دانش‌آموزان به صورت حضوری یا مجازی به شرایط زرد، نارنجی و قرمز منطقه‌ای بستگی دارد که مدرسه در آنجا واقع شده است.

به گفته او، بر اساس مصوبه ۹۷۷ شورای‌عالی آموزش و پرورش، شورای مدرسه می‌تواند شرایط را در نظر بگیرد و اگر امکان آن وجود داشت که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانش‌آموزان حاضر شوند، امتحانات را به صورت حضوری برگزار کند و اگر ممکن نبود امتحانات از طریق آزمون‌های آنلاین شبکه شاد و سایر آزمون‌‌یارهایی که در کشور رواج دارد به صورت مجازی برگزار شود.

ساکی درباره امتحانات پایه نهم و دوازدهم گفته بود: امتحانات نوبت اول این دو پایه در اختیار مدرسه است اما امتحانات پایه نهم و دوازدهم در خرداد ماه به صورت نهایی و حضوری برگزار می‌شود."

معاونت آموزش ابتدایی نیز پیشنهاد داده بود که از دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی و ریاضی آزمون عملکردی به صورت حضوری در مدرسه با گروه بندی دانش آموزان و رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود.