۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

۵ نماد پُرمعامله بورس امروز تهران (۹۹/۹/۲۳)

۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴
کد خبر: 489542
۵ نماد پُرمعامله بورس امروز تهران (۹۹/۹/۲۳)

در بورس امروز در مجموع حدود ۱۸هزار و ۱۶۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد شپنا، خودرو، شستا، فولاد و شبندر به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در جریان معاملات بورس امروز در دومین روز هفته بیش از ۶۷۵میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان دست به دست شد، شرکت ایران خودرو پس از معاملاتی به ارزش ۵۱۵میلیارد تومان دوم شد و سهام سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیز به جایگاه سوم معاملات رسید. سهام توسعه و عمران شهرستان نائین (خعمرا) پس از بازگشایی ۲۴.۶درصد و سهام پتروشیمی نوری (نوری) ۱۴.۳درصد رشد قیمت را تجربه کرد.

معاملات بورس امروز

بیشترین معاملات بورس و فرابورس امروز به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که دو هزار و ۶۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فرآورده‌های نفتی» با معاملات هزار و ۸۰۰میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت. امروز ۷.۹درصد از کل سهام کشاورزی و دامپروری مگسال (زمگسا) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۲۲درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۳۷سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۴۶نماد نخست اختصاص داشت.

معاملات بورس امروز