۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سکه ۱۳ میلیون تومان می‌شود؟

۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۲۵
کد خبر: 488590
سکه ۱۳ میلیون تومان می‌شود؟

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با پیش‌بینی روند قیمت‌ها در هفته آینده تصریح کرد: اگرچه قیمت‌ها حتی برای یک دقیقه بعد هم قابل پیش‌بینی نیست اما می‌توان گفت، اگر روند بازار ارز و اونس همچنان صعودی باشد به طور حتم قیمت طلا و سکه نیز گران خواهد شد و بالعکس.

به گزارش اقتصاد آنلاین، نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، روند صعودی نرخ ارز و اونس جهانی را عامل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخل عنوان کرد.

محمد کشتی‌آرای با اشاره به افزایش مجدد قیمت طلا و سکه اظهار کرد: در بازار امروز بهای اونس جهانی حدود 10دلار کاهش یافته اما از آنجا که نرخ ارز وارد فاز افزایشی شده، قیمت سکه و طلا نیز نسبت به روز گذشته گران‌تر شده است.

او همچنین درباره وضعیت تقاضا بیان کرد: نوسانات شدید قیمت باعث شده حجم تقاضا نسبت به قبل تعطیلات دو هفته‌ای ناشی از کرونا به شدت کاهش یابد به طوریکه علاوه بر مصنوعات طلا، سکه و طلای آب شده هم خریداری ندارد.

به گفته کشتی‌آرای، بعد از کاهش چشمگیر قیمت طلا و سکه طی هفته‌های گذشته پیش‌بینی می‌شد که با بازگشایی بازار روند نزولی قیمت‌ها ادامه داشته باشد و بازار نیز از رکود خارج شود که متاسفانه با تغییر جهت بازار و رشد قیمت‌ها این تصور محقق نشد.