۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت طلا (نیمه دوم آذر)

۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴
کد خبر: 487622
پیش بینی قیمت طلا (نیمه دوم آذر)

همانطور که انتظار می‌رفت از روز گذشته قیمت‌ها تحت تاثیر رشد نرخ ارز، بهای اونس جهانی و همچنین تقاضا نسبت به تعطیلات دو هفته گذشته گران‌تر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش جزیی قیمت طلا و سکه با شروع کار بازار خبر داد و گفت: با بازگشایی بازار، پیش‌بینی می‌شد که قیمت‌ها تحت تاثیر عامل تقاضا تغییر کند و از طرفی بهای اونس جهانی هم نسبت به هفته قبل افزایش یافته و در بازار ارز هم شاهد نوسان بودیم؛ از همین رو قیمت‌ها از روز گذشته تا کنون با شیب ملایمی رو به افزایش است.

به گفته محمدولی، بیشتر تقاضای موجود برای سکه و طلای آب شده بوده و فعلا بازار مصنوعات طلا راکد است، ضمن اینکه از روز گذشته اغلب داد‌و‌ستد‌ها در بین طلا‌فروشان انجام شده و از بیرون تقاضای چندانی نداریم.

او با اشاره به تاثیر شب یلدا بر تقاضا اظهار کرد: انتظار می‌رود طبق تجربه سال‌های گذشته با نزدیک شدن به شب یلدا و بعد از آن عید نوروز، تقاضا نسبت به ماه‌های قبل بیشتر شود که البته این موضوع به روند قیمت‌ها بستگی دارد.

وی با پیش‌بینی قیمت‌ها تا پایان هفته گفت: با توجه به اینکه در نرخ ارز و اونس طلا با تغییر چندانی مواجه نیستیم، پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا و سکه هم تا پایان هفته نوسانی نداشته باشد.