۰ نفر

قیمت‌ خودرو همچنان در سراشیبی نزول

پژو ۲۰۶ ، ۶۰میلیون ارزان شد!

۱ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۱۰
کد خبر: 483528
پژو ۲۰۶ ، ۶۰میلیون ارزان شد!

با وضع محدودیت‌های دو هفته‌ای کرونایی، بازار راکد خودرو در رکودی شدیدتر فرو رفت و قیمت‌ها همچنان در سراشیبی نزول است، با این حال مقاومت برخی فروشندگان خودرو در مقابل کاهش قیمت‌ها بی‌فایده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  نعمت‌الله کاشانی‌نسب، نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: محدودیت‌های ایجاد شده، موجب تعطیلی همه نمایشگاه‌های خودرو شده‌، رکود مطلق و شدیدتر از هفته‌های قبل بر این بازار حاکم شده و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی معامله‌ای انجام نمی‌شود، کاهش قیمت خودروها را بدنبال دارد، هرچند عده‌ای همچنان در برابر کاهش‌ها قیمت ها مقاومت می‌کنند.

به گفته این مقام صنفی، اکنون فروشندگان در بازار به صف شده‌اند، اما مصرف‌کنندگان و متقاضیان خودرو به امید کاهش بیشتر قیمت‌ها، از خرید دست کشیده‌اند.

وی توضیح داد: هرچه نرخ ارز بیشتر کاهش یابد، قیمت‌ها نیز پایین‌تر خواهد آمد، بطوری که در حدود ۲۵ روز تا یک ماه گذشته افت ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت خودروهای داخلی، مونتاژی و خارجی را شاهد بودیم و این نزول در بازار خودروهای خارجی به مراتب شدیدتر بود.

کاشانی‌نسب، ضمن یادآوری افت قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۲۶۰ میلیون تومان در هفته‌های گذشته به کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان و رسیدن پراید به مرز ۱۰۰ میلیون تومان و حتی پایین‌تر، گفت: واقعیت اینکه در برهه‌ای، قیمت خودرو به دلیل بورس‌بازی دلالان، با نرخی شدیدتر از رشد قیمت دلار افزایش یافت، اما با نزولی شدن دلار، کاهش قیمت خودرو آنگونه که باید، اتفاق نیفتاده و هنوز جای ریزش دارد.

وی تاکیدکرد: اکنون با توجه به روند رو به رشد تولید خودرو از سوی دو خودروساز بزرگ کشور و بیشتر بودن عرضه از تقاضا، انتظار می‌رود که قیمت‌ها بیش از پیش کاهش یابد.

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران خاطرنشان‌کرد: ‌بنابر بازار فعلی، مشتری واقعی، تعیین‌کننده بوده و با چانه‌زنی می‌تواند خودرو را به قیمت مورد نظر خود خریداری کند.

گفتنی است؛ درحالی که تحلیل‌های کارشناسانه از بازار ارز حاکی از روند کاهشی نرخ‌ها طی هفته‌های آینده است، با توجه به تاثیر مستقیم آن بر سایر بازارها، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با تخلیه حباب قیمتی و نزول شدید قیمت‌ها در بازار خودرو را شاهد باشیم.

 سیاست‌های دولتمردان و اتخاذ تصمیم های کارشناسانه می‌تواند هرچه بیشتر از التهاب های موجود در مسیر رسانیدن خودرو به دست متقاضیان بکاهد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو  هفته گذشته اعلام کرد: ‌ظرفیت قطعه‌سازی کشور پاسخ‌گوی تولید سالیانه سه میلیون دستگاه خودرو است، اما امسال برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو برنامه‌ریزی شده است.