۰ نفر

۴ برابر شدن حقوق معلمان در هفت سال اخیر

۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶
کد خبر: 481129
 ۴ برابر شدن حقوق معلمان در هفت سال اخیر

رییس جمهور با اشاره به افزایش حقوق معلمان، گفت: اینکه امروز حقوق معلمان در هفت سال اخیر بیش از ۴ برابر افزایش داشته است نشان می‌دهد که ما به اهمیت آموزش و پرورش واقفیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، رییس جمهور تاکید کرد: مدرسه جایگاه بسیار بااهمیتی است و معلمان نقش بسیار بزرگی دارند. امروز شاهد آن بودیم که هزار و ۵۵۰ پروژه آموزشی و تربیتی افتتاح شد که به معنای اهتمام دولت به مسئله آموزش و پرورش است. اینکه وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند روزانه ۸.۵ میلیارد تومان برای زیربنای آموزش و توسعه و تکمیل این پروژه‌ها دولت هزینه می‌کند، به معنای آن است که دولت اهمیت خاصی برای آموزش و پرورش قائل است.

روحانی اظهار داشت: اینکه امروز دیگر مدرسه‌های خشتی و گلی نداریم همه نشان دهنده این است که علم و تربیت برای ما مهم است.

وی تصریح کرد: در زمینه رفاهی نیز از ۱۸۰ مرکز رفاهی به ۴۰۴ مرکز رفاهی رسیدیم که رشد بیش از دو برابری را نشان می‌دهد. ما به روحیه معلمان اهمیت می‌دهیم و مردم شاهد هستند که تلاش‌های گسترده‌ای را برای ترمیم حقوق معلمان انجام داده‌ایم.

رییس جمهور با اشاره به افزایش حقوق معلمان، گفت: اینکه امروز حقوق معلمان در هفت سال اخیر بیش از ۴ برابر افزایش داشته است نشان می‌دهد که ما به اهمیت آموزش و پرورش واقفیم. البته معلمان ما همیشه با عشق کار کرده‌اند. در آموزش و پرورش عدالت برای ما بسیار اهمیت دارد و معتقدیم روستایی و شهری، دختر و پسر همه باید از آموزش عمومی یکسان و رایگان استفاده کنند.

روحانی افزود: آموزش و پرورش فرهنگ یکسان جامعه را می‌سازند و موجب وحدت فرهنگی می‌شوند که خود برای وحدت، انسجام و امنیت ملی بسیار مهم است.