۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

فوری/ پیش‌بینی قیمت طلا تا اعلام نتایج انتخابات آمریکا

۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸
کد خبر: 479606
فوری/ پیش‌بینی قیمت طلا تا اعلام نتایج انتخابات آمریکا

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از تغییر جهت بازار در اولین روز هفته و رشد جزیی قیمت طلا و سکه نسبت به پنجشنبه هفته گذشته خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا توضیح داد: امروز بازار طلا متاثر از رشد بهای اونس جهانی و تحولات سیاسی، دچار نوسان صعودی شده و شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در مقایسه با پنجشنبه هفته پیش هستیم.

او اضافه کرد: البته با توجه به افت شدید قیمت‌ها تا اواخر هفته گذشته، انتظار این بود که بازار امروز هم روند کاهشی را ادامه دهد که تغییرات قیمت اونس جهانی مانع آن شد.

محمدولی همچنین از افزایش سطح تقاضا برای خرید نسبت به هفته پیش خبر داد و گفت: زمانی که ارزش طلا و سکه رو به کاهش است، مردم با تصور ریزش بیشتر قیمت‌ها برای خرید دست نگه می‌دارند و بیشتر فروشنده‌اند اما زمانی که روند بازار صعودی می‌شود، شاهد افزایش تعداد خریداران و کاهش فروشنده‌ها هستیم.

محمدولی درباره آینده قیمت‌ها در بازار طلا تا مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا اظهار کرد: پیش‌بینی قیمت‌ها در شرایط فعلی بسیار دشوار است زیرا همانطور که گفته شد، طبق بازار پنجشنبه هفته گذشته انتظار این بود که امروز هم نرخ طلا و سکه نزولی باشد اما بازار تغییر جهت داد.

این فعال بازار طلا افزود: لذا جو روانی انتخابات آمریکا تاثیر غیرمستقیمی بر بازار طلای ما دارد و شرایط چند روز گذشته نشان داد که در صورت پیروزی بایدن، قیمت‌ها کاهش و با روی کار آمدن ترامپ، قیمت طلا و سکه افزایش خواهد یافت.