۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چرا طلا گران شد؟ (۹۹/۸/۱۲)

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۲۲:۴۰
کد خبر: 478548
چرا طلا گران شد؟ (۹۹/۸/۱۲)

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت طلا و سکه نسبت به دو روز پیش، گفت: رشد قیمت‌ها در بازار طلا مربوط به نوسانات نرخ ارز بوده و انتخابات آمریکا نقش چندانی در این روند نداشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلای امروز توضیح داد: دو روز پیش قیمت طلا و سکه با کاهش قابل توجهی رو‌به‌رو شد اما از روز گذشته بازار مجددا وارد فاز صعودی شده و این روند تا کنون ادامه داشته است.

او اضافه کرد: این افزایش قیمت‌ها‌ مربوط به نوسانات قیمت دلار و اونس جهانی است و در این میان اگرچه انتخابات آمریکا بی‌تاثیر نبوده اما نمی‌توان نقش چندانی برای آن قائل شد.

محمدولی از کاهش تقاضا برای خرید سکه و طلای ‌آب‌شده خبر داد و گفت: در حال حاضر از حجم خرید سکه و طلای خام نسبت به هفته‌های پیش کاسته شده و این موضوع نیز بر افت قیمت‌ها تاثیر داشته است، اما مصنوعات طلا همچنان متقاضی ندارد.

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، جمع شدن اتاق‌های معاملات مجازی و معاملات کاغذی هم یکی از عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت طلا و سکه بوده که اگر جلوی آن گرفته شود، در آینده شاهد نوسان قیمت‌ها متاثر از این عامل نخواهیم بود.