۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

۵ نماد پُرمعامله بورس تهران (۹۹/۸/۶)

۶ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۰۱
کد خبر: 477066
۵ نماد پُرمعامله بورس تهران (۹۹/۸/۶)

امروز معامله‌گرها ۴۴۰میلیارد تومان سهام ایران خودرو خرید و فروش کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فلزات اساسی تعلق داشت و ۱.۷درصد از کل سهام شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه معامله شد.

روز جاری در مجموع حدود چهار هزار و ۷۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «خودرو»، «فولاد»، «فملی»، «وبملت» و «وبصادر» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

وضعیت بورس

در سومین روز معاملاتی هفته معادل ۴۴۰میلیارد تومان سهام ایران خودرو دست به دست شد، فولاد مبارکه اصفهان پس از معاملاتی به ارزش ۳۴۰میلیارد تومان دوم شد و سهام ملی صنایع مس ایران نیز به جایگاه سوم معاملات رسید. سهام بانک دی (دی) نیز با افت پنچ درصدی قیمت پس از بازگشایی، کام سهامداران خود را تلخ کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «فلزات اساسی» تعلق داشت به طوری که ۹۶۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» با معاملات ۷۵۰میلیارد تومانی دوم شد و «خودرو و ساخت قطعات» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۱.۷درصد از کل سهام شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه (ثباغ) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۴۵.۶درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در هفت سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۱۳نماد نخست اختصاص داشت.

وضعیت بورس