۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

صف‌ فروش ۶هزار میلیاردی بورس تهران!

۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴
کد خبر: 476915
صف‌ فروش ۶هزار میلیاردی بورس تهران!

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه از معاملات بورس امروز جمع صف‌های خرید حدود ۵۲۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش پنج هزار و ۵۴۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنچ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت از معاملات بورس امروز بیشترین عرضه در صفوف فروش شپنا، وآیند و وملی به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام پالایش نفت اصفهان، ۲۸۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید ولپارس، گدنا و رافزا در نوبت انتظار است.

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی روی آن کلیک کنید

صف‌ فروش ۶هزار میلیاردی بورس تهران

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۳۷۰میلیارد تومان (۷۰درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر دو هزار میلیارد تومان (۳۶درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۶نماد و حجم صف‌های فروش در ۹۶نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف کارخانجات مخابراتی ایران (لکما) به ۳.۵درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«فرآورده‌های نفتی» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۶۵۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «بانک‌ها و موسسات اعتبار» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۵۹۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» با تقاضای خرید پنج میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۳درصد از ۶هزار میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع هزار و ۶۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۳۸۸درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۶۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

صف‌ فروش ۶هزار میلیاردی بورس تهران