۰ نفر

فوری / یارانه جدید ۱۲۰ هزار تومانی در راه است

۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۵
کد خبر: 475775
فوری / یارانه جدید ۱۲۰ هزار تومانی در راه است

بعد از اما و اگرهای بسیار در رابطه با طرح تامین کالاهای اساسی توافق برای پرداخت مبلغ بین ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومان برای هر یک از مشمولان صورت گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، طی ماه‌های گذشته با توجه به وضعیت تامین کالاهای اساسی و مشکلاتی که در این رابطه برای مردم وجود داشت، مجلس طرح یک فوریتی طرح تامین کالاهای اساسی را مصوب کرد که طی آن پیشنهاداتی در رابطه با توزیع کالاهای اساسی در قالب کالابرگ یا کارت الکترونیک مطرح بود. در این مدت نیز قرار بود سازمان برنامه و بودجه طرح را بررسی کند و در رابطه با تامین منابع آن تصمیم‌گیری شود.

آنطور که در نهایت کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوب شده از این حکایت دارد که دولت ملزم به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی خواهد کرد.

براین اساس قرار است مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای هریک از افراد سه دهک اول و ۶۰ هزار تومان برای هر یک از سایر دهک‌ها واریز شود که به حساب کارت یارانه نقدی آنها خواهد بود.

طبق پیش‌بینی صورت گرفته این یارانه قرار است به خانواده‌های کم برخوردار تعلق می‌گیرد که ظاهرا افراد شناسایی شده در طرح معیشت خانوار خواهند بود.

طرح معیشتی همان طرحی است که از سال گذشته و با اصلاح قیمت بنزین در دستور کار قرار گرفت و طی آن مابه‌التفاوت ایجاد شده به خانوارهای هدف پرداخت شده بود که قرار بود حدود ۶۰ میلیون نفر از بین جمعیت ۷۸ میلیونی یارانه بگیر گزینش شده و پرداخت کمک‌های معیشتی به آنها آغاز شد.

کمک‌های معیشتی به تناسب اعضای خانوار متفاوت بوده و از این قرار است که  در هر ماه برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداخت می شود.

براین اساس اگر قرار باشد یارانه ۱۲۰ هزار تومانی کالاهای اساسی نیز با مصوبه نهایی مجلس از سوی دولت پرداخت شود آنگاه سه یارانه نقدی در هر ماه پرداخت خواهد شد، اول یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که از سال ۱۳۸۹ در دستور کار دولت‌ها بوده است، کمک‌های معیشتی که از محل مابه‌التفاوت بنزین تامین می‌شود و یارانه کالاهای اساسی که طبق مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه باید از نیمه دوم امسال به خانوارهای مشمول که همان افراد دریافت کننده کمک‌های معیشتی هستند پرداخت شود.