۰ نفر

مهم! همه چیز درباره طرح منع آمدوشد

۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۱
کد خبر: 474234
مهم! همه چیز درباره طرح منع آمدوشد

از بامداد پنجشنبه تا ظهر یکشنبه، ورود و خروج به پنج کلانشهر تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه ممنوع خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، وهاب‌ زاده، مشاور وزیر بهداشت اعلام کرد: با اعمال محدودیت‌های جدید فقط خودروهای سواری با پلاک هر شهر اجازه ورود به همان شهر را دارند. این خودروها مجاز به خروج از شهر نیستند و خودروها با پلاک شهر دیگر که قصد ورود داشته باشد، تنها با ارائه کارت ملی و احراز سکونت می‌توانند وارد شوند اما قرنطینه در داخل شهر انجام نخواهد شد.

محدودیت‌های سفر فقط مربوط به ترددهای بین شهری است

سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این زمینه گفت: محدودیت‌های اعمال شده برای سفر از مبدا یا به مقصد پنج کلانشهر،  با درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید رییس جمهوری اعمال می‌شود.

وی تاکید کرد: از بامداد پنجشنبه تا ظهر یکشنبه، ورود و خروج به پنج کلانشهر تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه ممنوع خواهد بود و مجری این اعمال محدودیت نیروی انتظامی است. این محدودیت‌ها مربوط به ترددهای داخل شهرها نیست و فقط مربوط به تردد بین شهری است.

لاری تصریح کرد: مدیریت بیماری کووید ۱۹ نیازمند تعامل و همکاری و همراهی مردم و همه دستگاه‌های اجرایی است و امیدواریم با اعمال این محدودیت‌ها بتوانیم از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

 محدودیت‌ها شامل تردد وسایل حمل و نقل عمومی نیست

جهان پور، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت هم گفته است: در این طرح، پلاک های بومی هر شهر اجازه ورود به همان شهر را دارند اما حق خروج از آنجا را نخواهند داشت.