۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

۵ نماد پُرمعامله بورس تهران (۱۳۹۹/۷/۱۶)

۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۵
کد خبر: 472574
۵ نماد پُرمعامله بورس تهران (۱۳۹۹/۷/۱۶)

روز جاری در مجموع حدود یازده هزار و ۱۱۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «وبصادر»، «وبملت»، «فولاد»، «پترول» و «وتجارت» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، امروز معامله‌گرها ۴۰۰میلیارد تومان سهام بانک صادرات خرید و فروش کردند. بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری تعلق داشت و ۴.۲ درصد از کل سهام نوش مازندران معامله شد.

وضعیت امروز بورس

در آخرین روز هفته معادل ۴۰۰میلیارد تومان سهام بانک صادرات ایران دست به دست شد، بانک ملت پس از معاملاتی به ارزش ۳۹۰میلیارد تومان دوم شد و سهام فولاد مبارکه نیز به جایگاه سوم معاملات رسید. همچنین سهام گروه مپنا (رمپنا) پس از بازگشایی ۱۶.۵درصد رشد قیمت را تجربه کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» تعلق داشت به طوری که هزار و ۷۳۵میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «محصولات شیمیایی» با معاملات هزار و ۳۷۰میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۴.۲ درصد از کل سهام نوش مازندران (غنوش) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۲۶.۲ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۲۲ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۳۶ نماد نخست اختصاص داشت.

وضعیت امروز بورس