۰ نفر

در صحن علنی مجلس؛

با پرداخت یارانه جدید موافقت شد

۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۰
کد خبر: 470576
با پرداخت یارانه جدید موافقت شد

نمایندگان مجلس با کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی موافقت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، کلیات طرح یک فوریتی تأمین کالاهای اساسی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس قرار گرفت.

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در مورد این طرح گفت: در این طرح اختصاص اعتبار برای خرید کالاهای اساسی به ۶۰ میلیون نفر پیش‌بینی شده که این ۶۰ میلیون نفر نیز شناسایی شدند.

در جریان بررسی کلیات این طرح سیدعلی موسوی به عنوان مخالف کلیات این طرح گفت: ما در این طرح می‌خواهیم به همه موارد رسیدگی کنیم در حالی که این طرح، طرح سنگینی است و دولت از عهده آن برنمی‌آید.

وی افزود: همه ما با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان موافقیم اما این موضوع نیازمند طرح جداگانه‌ای است.

نماینده ملکان اضافه کرد: ما طرح حمایت معیشتی از خانوارهای پنج دهک اول را داریم که آن را نیز باید مورد توجه قرار دهیم.

احد آزادیخواه نیز در موافقت با کلیات این طرح گفت:‌کمیسیون برنامه و بودجه این طرح را به خوبی مدیریت کرده است. این طرح می‌تواند با رانت و حیف و میل بیت‌المال مبارزه کند و سفره محرومین و نیازمندان را ترمیم کند.

وی اضافه کرد: اینجاست که ما اثبات می‌کنیم مجلس انقلابی است.

پورمحمدی نماینده دولت نیز در اظهاراتی درباره این طرح گفت:‌ ما می‌خواهیم این طرح مجددا به کمیسیون برگردد تا منجر به زحمت نشود. بخش کالاهای اساسی در این طرح نیازمند پختگی بیشتری است.

در ادامه کلیات طرح یک فوریتی تأمین کالاهای اساسی به رأی مجلس گذاشته شد که نمایندگان با ۲۱۳ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.