۰ نفر

آخرین اخبار از بازگشایی مرز ترکیه

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
کد خبر: 469725
آخرین اخبار از بازگشایی مرز ترکیه

بیش از 6 ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان میگذرد که در طول این مدت تمامی مرزهای زمینی و هوایی کشورهای دنیا مخصوصا همسایگانی چون ترکیه، ارمنستان و آذربایجان بر روی ایران بسته شده بود و بسیاری از کشورها از پذیرش مسافران ایرانی خودداری می کردند.

 حال در اواخر ماه شهریور سال 99 اخباری درمورد بازگشایی مرز هوایی ترکیه به گوش می رسید و بسیاری از افرادی که به دنبال سفر به ترکیه بودند دچار شک و شبهاتی بودند که آیا می توانند به این سرزمین سفر کنند یا خیر.

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که مطمئنا ایران و ترکیه از کشورهایی بودند که بخاطر این محدودیت ها با ضررهای اقتصادی قابل توجهی مخصوصا در حوزه گردشگری مواجه شدند و این در حالی است که ترکیه به دلیل اینکه برخلاف کشورهای همسایه خود چون ایران و عراق در آمد نفتی ندارد به همین صنعت توریسم تاثیر قابل بسزایی در اقتصاد و ایجاد اشتغال در ترکیه دارد.

همچنین نکته جالب تر این است که باوجود کاهش ارز در ایران و در پی آن کاهش تعداد سفرهای خارجی علی الخصوص به ترکیه توسط ایرانیان در 7 ماه نخست سال 2019 ایران بعد از روسیه، آلمان، انگلیس و بلغارستان رتبه پنجم را از نظر تعداد گردشگران به ترکیه تصاحب کرده بود و این بدان معناست که در سال های گذشته ترکیه تا حدودی پیشرفت اقتصادی خود مخصوصا در حوزه گردشگری را از ایرانیان دارد که همواره از طرفداران تورهای ترکیه بودند.

با این حال در این بخش میخواهیم به بررسی آخرین اخبار درمورد باز شدن مرز ترکیه و شرایطی گردشگران می بایست رعایت کنند می پردازیم.

ت

ماهان در استانبول

شروع پروازهای تهران آنتالیا

با اعلام شرکت هواپیمایی سان اکسپرس ترکیه، پروازهای مستقیم بین فرودگاه امام خمینی و فرودگاه بین المللی آنتالیا از سه شنبه 11 مهر برقرار می شود. در همین راستا این ایرلاین برای مسافرانی که قصد خرید تور آنتالیا را دارند اطلاعیه ای صادر کرده است که به نحوه ی زیر می باشد.

لازم به ذکر است که تورهای آنتالیا فعلا در تاریخ های 11 و 18 مهرماه برگزار خواهند شد.

اطلاعیه sun express درباره پروازهای تهران آنتالیا

به استحضار می رساند پروازهای سان اکسپرس از تاریخ 10 مهر 99 انجام خواهد گرفت و رعایت موارد زیر الزامی هستند:

  1. همراه داشتن تست منفی کرونا 96 ساعت قبل از پرواز
  2. همراه داشتن 3 عدد ماسک در پرواز
  3. تکمیل فرم تعهدنامه در هنگام صدور کارت پرواز
  4. تکمیل فرم تعهدنامه در داخل پرواز
  5. به همراه داشتن هرگونه بار در داخل کابین ممنوع بوده به جز (کیف دستی، کیف کودک و کیف لپتاب) با وزن حداکثر 4 کیلوگرم

از سرگیری پروازهای تهران استانبول

تت

اطلاعیه پروازهای تهران استانبول

پرواز تهران استانبول قشم ایر

به اطلاعیه مسافران بزرگسال و کودک بدون همراه میرساند که می بایست نسبت به همراه داشتن نتیجه ی منفی تست PCR به زبان انگلیسی از آزمایشگاه های تایید شده زیر اقدام نمایند:

  • بیمارستان های دولتی کشور
  • آزمایشگاه ونک تهران
  • آزمایشگاه بیمارستان عرفان نیایش تهران
  • آزمایشگاه بیمارستان پارس تهران
  • آزمایشگاه انستیتو پاستور برای افراد دیپلمات
  • آزمایشگاه پاتوبیولوژی آزاد کرج
  • آزمایشگاه آذرمهر اصفهان
  • آزمایشگاه پزشکی نیلو شیراز
  • آزمایشگاه جهاد دانشگاهی خراسان

پرواز تهران استانبول ایران ایر

تمامی مسافران بالای دو سال در پروازهای ترکیه می بایست 72 ساعت مانده به پرواز جواب منفی تست کرونا (PCR) به زبان انگلیسی را به همراه داشته باشند.

گفتنی است که ورود بار چرخدار به داخل کابین هواپیما غیرقانونی است و مسافران تور استانبول تنها می توانند کوله پشتی یا ساک دستی همراه خود به کابین ببرند. در ضمن به همراه داشتن ماسک نیز اجباری است.

اطلاعیه ماهان ایر در خصوص پروازهای تهران استانبول

به استحضار می رساند پذیرش مسافران تهران استانبول در تاریخ های 2/7/1399، 3/7/1399، 6/7/1399، 8/7/1399 و 9/7/1399 امکان پذیر است و بر روی سیستم های رزرواسیون آنلاین قابل مشاهده و فروش می باشند.

توجه داشته باشید صرفا همراه داشتن جواب منفی تست کرونا (PCR) حداکثر 72 ساعت مانده به پرواز از آزمایشگاه های معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت که به شرح زیر است از شرایط الزامی سفر به استانبول با این ایرلاین است.

  1. آزمایشگاه ونک
  2. آزمایشگاه بیمارستان عرفان نیایش
  3. آزمایشگاه بیمارستان پارس
  4. آزمایشگاه انستیتوپاستور
  5. آزمایشگاه پاتوبیولوژی آراد در کرج
  6. آزمایشگاه پزشکی بوعلی در قم
  7. آزمایشگاه آذرمهر در اصفهان
  8. آزمایشگاه پزشکی نیلو در شیراز
  9. آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی واحد خراسان در مشهد

مرز زمینی ایران و ترکیه

بر اساس بخش نامه صادر شده از طریق سفارت ترکیه، فعلا تا اطلاع ثانوی گردشگران ایرانی قادر به سفر زمینی به ترکیه نخواهند بود

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. با آژانس مسافرتی  الفبای سفر(https://www.alefbatour.com) قطعاً بهترین تجربه سفرهای داخلی و خارجی شما خواهد بود.