۰ نفر

دولت لبنان اعلام کرد:

افزایش کشته‌های انفجار در بندر بیروت به ۱۹۰نفر

۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۲۹
کد خبر: 463357
افزایش کشته‌های انفجار در بندر بیروت به ۱۹۰نفر

دولت لبنان اعلام کرد که تعداد کشته‌های انفجار مهیب بیروت به 190تن افزایش یافته و تعداد مجروحین نیز عدد 6500را رد کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد که تعداد کشته‌های انفجار مهیب بیروت به ۱۹۰ نفر رسیده و همچنین ۶۵۰۰ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند و همچنان هفت نفر نیز مفقود هستند.

به نوشته وبگاه اسکای نیوز، ارتش لبنان نیز روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که سه تن از مفقودین لبنانی، سه تن سوری و یک تن دیگر تبعه مصر است.

 همچنین انفجار چهارم آگوست در بیروت موجب آواره شدن ۳۰۰ هزار نفر شده و به طور مستقیم ۱۵ میلیارد دلار خسارت به بار آورده است. ۵۰ هزار خانه و نُه بیمارستان بزرگ و ۱۷۸ مدرسه نیز خسارت دیده‌اند.

در همین میان، فراکسیون‌های پارلمانی لبنانی قرار است تا فردا (دوشنبه) در خصوص انتخاب نخست‌وزیر جدید نشستی برگزار کنند. روز سه شنبه نیز قرار است «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه وارد لبنان شود.

روز چهارم آگوست، انفجاری مهیب منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد. اشتعال مواد نیترات آمونیوم در انبار ۱۲ بندر بیروت باعث وقوع انفجار شد. در این انفجار بندر کاملا ویران شد و خسارت‌های جدی به شمار زیادی از منازل و ادارات شهر بیروت وارد شد.

این حادثه علاوه بر تلفات جانی و خسارت‌های مالی و اقتصادی، تبعات سیاسی نیز داشته و «حسّان دیاب»، نخست‌وزیر لبنان بعد از چند روز تظاهرات ساماندهی شده از سوی جریان غربگرای ۱۴ مارس و استعفای چند وزیر کابینه، خود او نیز استعفا داد و با درخواست میشل عون، فعلا پیشبرد امور را تا برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام برعهده خواهد داشت.