۰ نفر

درب و کمد دیواری چوبی چه مزیتی برای دکوراسیون داخلی دارد؟

۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۲۸
کد خبر: 454539
درب و کمد دیواری چوبی چه مزیتی برای دکوراسیون داخلی دارد؟

چوب همواره از محبوب ترین مواد خام برای ساخت وسایل و تزئینات دکوراسیون بوده است. نقش و نگار چوب بسیار چشم نواز و زیبا است و خانه های لوکس توسط این متریال محبوب تزئین می شوند.  از جمله رایج ترین مصنوعاتی که توسط چوب ساخته می شوند درب و کمد دیواری هستند.

اما درب و کمد دیواری های منزل مان باید از چه چوبی ساخته شوند ؟ در اینجا شما را راهنمایی می کنیم تا مناسب ترین چوب را برای کمد دیواری و درب هایتان انتخاب کنید تا هم زیبا و هم مقرون به صرفه باشند.

چچ

کمد دیواری با رنگ سفید یا روکش طبیعی چوب ؟

رایج ترین متریال برای ساخت بدنه کمد MDF است. عمق کمد معمولاً 60 سانتی متر می باشد. اگر از کمد دیواری با رنگ سفید ، هلویی و یا هر رنگ دیگری استفاده می کنید، بهتر است درب کمد هم از MDF ساخته شود. در این صورت قیمت مناسبی داشته و قابلیت طراحی به هر شکلی نیز وجود دارد. لازم به ذکر است مدل کمد دیواری ریلی اتاق خواب که طرح چوب دارد، باید از بدنه MDF و روکش چوب ساخته شود تا هم نقش و نگار چوب دیده شود و هم کل درب از چوب طبیعی ساخته نشود، بدین شکل هزینه زیادی پرداخت نمی نمایید.

چچچ

درب  های تمام چوب، روکش چوب یا HDF

درب تمام چوب : این درب ها زیبایی مسحورکننده ای دارند، اما بی شک با توجه به ساختارشان گران قیمت نیز هستند. بنابراین اگر زیبایی برای شما ملاک است و به دنبال خانه ای لوکس هستید، از این نوع درب در دکوراسیون خود بهره ببرید. شرکت روماک یکی از تولیدکنندگان محصولات چوبی و سازنده برتر در ضد سرقت ، لابی و اتاق خواب در ساخت مصنوعات خود از چوب طبیعی استفاده می کند. برای مشاهده محصولاتRomak  می توانید به سایت romakcompany.com مراجعه نمایید.

درب روکش چوب : درب های روکشی دارای مغزی MDF هستند که توسط روکش چوب کاور شده اند. این درب ها زیبایی درب تمام چوب را دارند، اما قیمت شان مناسب است و تنها نقیصه آن سادگی طراحی درب می باشد.

درب اچ دی اف : این درب ارزان ترین درب چوبی در بازار است که کیفیت و ظاهر زیبایی ندارد و می بایست بر روی چهارچوب فلزی نصب گردد و استحکام پایینی دارد.

اندازه درب ها نیز در تعیین متریال آن تاثیر گذار است ذکر این نکته ضروری است ابعاد درب ضد سرقت بشدت مهم است و می بایست حتما تک لنگه باشد و از ام دی اف و کلاف فلزی استفاده شود.