۰ نفر

خبرهای مهم رییس جمهور درباره ساخت مسکن کم درآمدها

۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۳
کد خبر: 450026
خبرهای مهم رییس جمهور درباره ساخت مسکن کم درآمدها

رییس جمهور گفت: بخش بزرگی از هزینه‌ی مسکن مربوط به زمین آن است و با اختصاص زمین ارزان قیمت می‌توان گره‌ای از این بازار گشود.

به گزارش اقتصادآنلاین، مسکن و اجاره بها یکی از مشکلاتی بودند که این روزها با آنان مواجه بودیم. روی مردم فشار زیادی آمد. ما اولین قدم را در ستاد ملی مبارزه با کرونا برداشتیم و چهارچوبی را برای اجرای بها در تهران، کلان شهرها و در کشور گذاشتیم. این قدمی اولی بود که برای مسئله اجاره برداشته شد. 

دولت به افراد کم درآمد زمین ارزان می‌دهد

روحانی گفت: اما قدم اصلی و مهم‌تر بحث تخصیص زمین ارزان‌قیمت برای شهرک‌ سازان و انبوه‌ سازان است. بخش بزرگی از هزینه‌ی مسکن مربوط به زمین آن است و با اختصاص زمین ارزان قیمت می‌توان گره‌ای از این بازار گشود. در دو سال اخیر حدود 160 هزار واحد مسکن با تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم ساخته شد و در اختیار خانه اولی‌ها قرار گرفت.

ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در روستاها

وی با بیان اینکه زمین‌های ۳۳۰ هزار واحد مسکونی در حال آماده‌سازی است، اظهار کرد: تلاش این است که وزارت راه و شهرسازی تا پایان دولت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را تکمیل کرده و تحویل دهد.

رییس جمهور ادامه داد: بنیاد مستضعفان هم قرار است ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در روستاها تکمیل کند. دولت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نیمه کاره را تکمیل کرده و تحویل داده است. آن‌ها که در گوشه و کنار می‌گویند دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه مسکن چه کرده است، این‌ها آمار و ارقام پیش رو است.