۰ نفر

راهنمای خرید سینما خانگی و ساندبار و مقایسه این دو محصول شگفت انگیز

۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۲
کد خبر: 442345
راهنمای خرید سینما خانگی و ساندبار و مقایسه این دو محصول شگفت انگیز

سینمای خانگی بخریم یا ساندبار؟

با پیشرفت تکنولوژی برای بهبود کیفیت صدا و ارمغان تجربه‌ای نوین سیستم‌های صوتی پیشرفته‌ای نظیر ساندبار و سینما خانگی ابداع شد. معمولا در انتخاب بین این دو سیستم صوتی بسیاری از افراد دچار تردید می‌شوند. هدف از نگاشتن مقاله زیر نیز این است که شما را در انتخاب یک سیستم صوتی مناسب راهنمایی نماییم. در مطلب زیر ما در مورد کیفیت صدای هر کدام از این دو سیستم صوتی و نقاط قوت و ضعف آن‌ها صحبت خواهیم کرد. برای ارتقاء کیفیت صدای تلویزیون می‌توانید از یک ساندبار استفاده کنید و اگر می‌خواهید یک فضای سینمایی جذاب را در خانه‌تان ایجاد کنید استفاده از سینما خانگی بهتر است. اینکه کدام یک از این دو سیستم را در نهایت خریداری کنید کاملا به مسائلی مانند میزان بودجه، اندازه اتاق و سلیقه شما بستگی دارد. برای شفافیت بیشتر شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می‌کنیم.

راهنمای خرید سینما خانگی

مناسب‌ترین سیستم صوتی برای یک تلویزیون عادی کدام است؟

با کمی اختلاف می‌توان گفت که یک سیستم صوتی ایده‌آل و با کیفیت برای تلویزیون عادی می‎‌تواند ساندبار باشد.  Soundbar یک پخش کننده‌ی صدا به حالت خطی است که در حالت افقی در جلوی تلویزیون شما قرار می‌گیرد. ساندبارها نسبت به سینما خانگی جمع و جورتر هستند چرا که معمولا اجزای کمتر و سیم‌های کمتری دارند، معمولا کیفیت صدای اسپیکرهای آن بالاتر و در اکثر موارد خرید ارزانتری هم دارند. اما خب باید این را هم در نظر گرفت که صدای فراگیر مجازی ساندبار در مقایسه با سینماهای خانگی چند بلندگو کیفیت پایین‌تری دارد و این در حالی است که حالت سه بعدی آن نیز چندان جذاب نیست. به صورت کلی استفاده از ساندبار برای یک تلویزیون خانگی عالی است اما اگر می‌خواهید فضایی سه بعدی و سینمایی ایجاد کنید جوابگو نخواهد بود ضمن اینکه ساندبار پلیر برای پخش دیسک ندارد. در مورد پخش موسیقی باید گفت که ساندبار با داشتن درگاه‌های ارتباطی فراوان نظیر Wi-Fi، USB، HDMI و نیز بلوتوث قادر به پخش فایل‌های موسیقی است و این ویژگی برای علاقه‌مندان به موزیک بسیار عالی است. همچنین در خاطر داشته باشید که اگر قصد پخش آنلاین موسیقی دارید Soundbar بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

راهنمای خرید ساند بار

ویژگی‌های کلی ساندبار را بدانید:

  • معمولا چند اسپیکر به همراه ساندبار در جعبه مستطیلی شکلی قرار گرفته‌اند. ضمن اینکه کابل‌های کمتری دارند می‌توانند روی دیوار نصب شده و یا در جلوی تلویزیون قرار بگیرند.
  • صدای تولید شده با ساندبار استریو است و در اغلب موارد صدای 3D یا فراگیر را هم دارند منتها هرگز به اندازه‌ی سینما خانگی ارتقاء یافته نخواهد بود.
  • امروزه بسیاری از ساندبارها ساب‌ووفر جداگانه برای تولید صدای با فرکانس پایین دارند. بهتر است یک ساندبار دارای ساب‌ووفر بخرید. برخی از ساب‌ووفرها به صورت بی‌سیم هستند، البته برای تامین برق باید به پریز وصل شوند.
  • اگر یک صدای با کیفیت و استریو از تلویزیون عادیتان در هنگام تماشای فیلم می‌خواهید بهتر است ساندبار بخرید و لازم نیست هزینه‌ی اضافی بپردازید.

برای اطلاع از قیمت به روزترین و با کیفیت‌ترین ساندبارهای بازار حتما از سایت بانه سرویس دیدن کنید.

برترین سیستم صوتی برای تماشای فیلم و تلویزیون HD کدام است؟

جهت ایجاد تجربه‌ای فراگیر و چند بعدی از صوت و تصویر بهتر است یک سینما خانگی خریداری نمایید، در واقع اگر میخواهید فضایی سینمایی را در نشیمن بزرگ خانه ایجاد کنید یک دستگاه سینما خانگی مدرن به کمکتان می‌آید. سینما خانگی با پخش دقیق استاندارهای دالبی و Multi Channel یک سیستم کاملا ایده‌آل برای پخش فیلم خواهد بود. اگر فضای بزرگی تا حداقل 9 متر مربع در اختیار دارید این سیستم مناسب و کارا خواهد بود ضمن اینکه بلندگوهای آن قابلیت جابه‌جایی دارند. معمولا سینماهای خانگی دارای آمپلی‌فایر قدرتمند برای تقویت صدا هستند. همچنین این دستگاه‌ها پلیر مخصوص برای پخش دیسک دارند. اما نقاط ضعفی هم دارند؛ برای مثال سیم کشی زیاد و ایجاد به هم ریختگی کمی ناخوشایند است، اما با خرید یک مدل بی‌سیم این مشکل نیز رفع خواهد شد. همچنین در هنگام پخش موسیقی کیفیت صدا افت خواهد کرد. این دستگاه نسبت به ساندبار ابعاد بزرگتری داشته و فضای بیشتری اشغال می‌کند و همچنین مصرف انرژی بیشتری خواهند داشت. تعداد بلندگوهای همراه سینما خانگی بیشتر می‌باشد.

ویژگی‌های سینما خانگی را بدانید:

  • اجزای سینما خانگی شامل چند بلندگو، آمپلی‌فایر، یک ساب‌ووفر و پخش کننده Blu-ray یا DVD است. رایج‌ترین نوع سینمای خانگی در بازار 5.1 کاناله است که شامل دو اسپیکر چپ و راست در جلو و دو اسپیکر چپ و راست در عقب، یک اسپیکر مرکزی و ساب‌ووفر است.
  • اگر قصد خرید سیستم صوتی برای یک فضای بزرگ را دارید بهتر است سینما خانگی بخرید در غیر این صورت مثلا برای اتاق خواب ساندبار مناسب‌تر است.
  • اکثر فیلم‌های پخش کننده Blu-ray در قالب صوتی چند کاناله دالبی دیجیتال ضبط می‌شوند. به این ترتیب سینما خانگی یک فضای کاملا سینمایی و سه بعدی ایجاد می‌کند.

ناگفته نماند که در بسیار از موارد سینما خانگی به دلیل شلوغ کردن خانه و ایجاد به هم ریختگی پس از مدتی از خانه‌ها جمع می‌شوند و یا با آسانی به آن‌ها ضربه وارد می‌شود و همین موضوع باعث شده که ساندبارها با اقبال بیشتری در بین خریداران روبه‌رو شوند.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به سوالات شما پاسخ داده باشیم و شما را برای یک خرید ایده‌آل یاری داده باشیم. با توضیحاتی که ارائه شد باید برای شما روشن شده باشد برای خرید هر کدام از دو سیستم صوتی ساندبار و یا سینما خانگی باید فاکتورهای مهمی همچون متراژ اتاق، بودجه و سلیقه خود را در نظر بگیرید. ما در وبسایت بانه سرویس مقالاتی را در خصوص راهنمای خرید برای یک سیستم سینما خانگی و ساندبار مناسب گردآوری کرده‌ایم. هر زمان اگر که قصد خرید از فروشگاه ما را داشتید کارشناسان فروش ما پاسخگوی سوالات متعدد شما خواهند بود. تیم حرفه‌ای ما سال‌هاست در کنار هم جمع شده‌اند تا در زمینه‌ی ارائه بهترین محصولات خانگی به مشتریان عزیز خود در سراسر ایران خدمت رسانی کنند.