۰ نفر

رفتار عجیب مردم در مترو!

۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۳
کد خبر: 441115
رفتار عجیب مردم در مترو!

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به افزایش آمار مسافران مترو طی روزهای اخیرگفت: با اجرای طرح ترافیک پس از عید فطر، مسافران حدالمقدور نباید در ساعات پیک با مترو تردد کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، فرنوش نوبخت، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درباره آمار مسافران مترو در روزهای اخیر اظهارداشت: طی روزهای گذشته آمار مسافران مترو به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در روز رسیده و هر چند این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل بسیار کمتر است ولی به دلیل شرایط کرونایی این آمار می‌تواند در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی توسط مسافران مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی توسط مسافران جهت پیشگیری از کرونا بسیار حائز اهمیت است، افزود: در حال حاضر شرکت بهره برداری مترو تهران با صد در صد ظرفیت، ارائه خدمات به مسافران را انجام می‌دهد و پروتکل‌های بهداشتی نیز ابلاغ و اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران خاطرنشان کرد: مسافران مترو جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا پس از اجرای طرح ترافیک تهران باید سفر خود را با مترو برنامه ریزی کند و حدالمقدور از تردد در ساعات پیک و انجام سفرهای غیرضروری بپرهیزند چرا در این ساعات به دلیل حجم بیشتر مسافران، احتمال انتقال ویروس کرونا بسیار افزایش می‌یابد.

نوبخت گفت: در حال حاضر در ۱۲۷ ایستگاه مترو عرضه ماسک با قیمت مصوب دولتی ارائه می‌شود و هرچند اکثر مسافران هنگام ورود به مترو از ماسک استفاده می‌کنند ولی به محض وارد شدن به فضای ایستگاه‌ها، ماسک‌ها را برداشته و بدون آن تردد می‌کنند که ما در این زمینه بارها به این افراد  تذکر داده ایم ولی متاسفانه رعایت موضوعات بهداشتی توسط مسافران برخی از مواقع مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

بر اساس این گزارش، اجرای طرح ترافیک پس از عید فطر واکنش‌های زیادی از سوی مردم و مسوولان داشته است و روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت نیز از مخالفت این وزارتخانه با اجرای طرح ترافیک خبر داد و اعلام کرد: نظر وزیر بهداشت به صراحت این است که تا اطلاع ثانوی اجرای طرح ترافیک در هیچ کدام از شهرهای بزرگ منطقی نیست و قطعا با آن مخالف هستیم.