۰ نفر

فشم و لواسان بهترین انتخاب برای سفرهای یک روزه

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۶
کد خبر: 439554
فشم و لواسان بهترین انتخاب برای سفرهای یک روزه

بهار و تابستان زمان مناسبی برای سفرهای یک روزه است، به ویژه اگر فشم و لواسان مقاصد مورد علاقه سفر شما باشند. سفرهای یک روزه به شما امکان می‌دهند تا استراحت کنید و انرژی خود را بازیابید؛ همچنین فرصت‌هایی برای یادگیری و کسب مهارت‌های جدید ارائه می‌دهند.

فشم و لواسان دو منطقه شناخته شده در اطراف تهران هستند که هرساله گردشگران بسیاری را به خود می‌بیند. این مقاصد سفر به دلیل آب و هوا، طبیعت فوق‌العاده و ماهیت صلح‌آمیزشان، بهترین انتخاب برای سفرهای یک روزه و فرار از شلوغی تهران هستند. با این حال، برای فراغت ذهنی و کسب آرامش بیشتر، بهتر است برنامه سفر خود را برای بازدید از این دو منطقه دلپذیر تنظیم کنید.

سفر یک روزه به فشم

فف

شهرستان شمیرانات دارای چهار شهر به نام‌های تجریش، لواسان، فشم و میگون است که فشم یا اوشان فشم که در مرکز بخش رودبار قصرانِ شمیرانات قرار دارد. این شهر در فاصله ۵۰ کیلومتریِ شمال شرقی تهران قرار گرفته است. همچنین این شهر در فاصله ۲۲ کیلومتری لواسان قرار دارد. به دلیل آنکه فشم و یا به عبارتی کل منطقه شمیرانات در میان رشته کوه‎های البرز قرار دارد، از آب و هوای خنک و کوهستانی برخوردار است.

همچنین طبیعت زیبا و سرسبز فشم به تنهایی می‌تواند فضایی مناسب برای گذراندن ساعاتی لذت‌بخش باشد. این منطقه به علت آنکه به تهران نزدیک است، یک مقصد سفری یک روزه برای تفریح و برپایی پیک نیک است.

 همچنین در اوشان فشم شما می‌توانید برخی از زیباترین روستاهای اطراف تهران، مانند ایگل، آهار و شکرآب و لالان را در این منطقه مشاهده کنید. پس از غروب خورشید، این شهر زیبا به لطف نورپردازی رنگارنگ شب و جو جادویی که در خیابان‌ها و پارک‌هایش پخش می‌شود، به شکلی متفاوت می‌درخشد. همچنین برای اجاره ویلا در فشم می توانید از طریق سایت های آنلاین حق انتخاب بیشتری داشته باشید.

جاذبه‌های دیدنی اوشان فشم

آبشار لاوان، آبشار لارمحله، مجتمع رفاهی و گردشگری باغ ایرانی، دره آهنگرک و آبشار دربندسر

سفر یک روزه به لواسان

ففف

لواسان، شهری کوچک در استان تهران و منطقه شمیرانات می‌باشد که در کوه‌های شرقی پایتخت ایران واقع شده است. لواسان با مساحت ۷۰ کیلومتر مربع مملو از چشم‌اندازهای کوهستانی زیبا، جاده های دیدنی، هوای پاک و خانه‌های مجلل است. آنچه لواسان را بسیار پر زرق و برق و محبوب کرد است، طبیعت نفس‌گیر آن است. این شهر در پای کوه البرز قرار دارد، بنابراین دارای منظره کوه، آب و هوای کاملاً مطبوع و طبیعت دوست داشتنی و چشم‌نواز است.

لواسان به طرز باورنکردنی ایمن است و خدمات پزشکی و ایستگاه آتش نشانی خود را به همراه چندین مرکز خرید، رستوران و کافه دارد تا هرچه بیشتر ساعت سفر را به یک تجربه ایمن‌تر و دلپذیر تبدیل کند. یکی از مواردی که هنگام ورود به این منطقه نظر شما را به خود جلب می‌کند، آب و هوای مطبوع شهر است.

با نگاه کردن به کوه‌ها و با حضور در محیط سرسبز طبیعت، می‌توان تازگی و جوانی را در این منطقه تجربه کرد. لواسان به دو بخش، لواسان بزرگ و لواسان کوچک تشکیل شده است. همچنین لواسان، چهار فصل است و در تمام طول سال می‌تواند زیبایی‌های خود را به نمایش بگذارد. شهر لواسان، ویلاهای بی نظیری دارد که قادر به اجاره ویلا در لواسان هستید.

جاذبه های دیدنی لواسان

پارک ملی لار، کوه مهرچال، منطقه حفاظت شده وارجین، روستاهای افجه، نیکنام ده، روستای برگِ جهان، کندعلیا و سد معروف لتیان

فشم و لواسان یکی از زیباترین و پرطرفدارترین مناطق اطراف تهران هستند که معمولاً برای تعطیلات آخر هفته یه عنوان یک سفر یک روزه انتخاب می‌شوند. هر دو این مناطق در شمال شرقی تهران و منطقه شمیرانات واقع شده‌اند. فشم و لواسان بسیار خوش آب و هوا هستند، بنابراین ممکن است هوس کنید بیش از یک روز در این دو شهر زیبا بمانید. اگر هدفتان این است، می‌توانید از طریق سایت شب به سراغ اجاره ویلا و انواع اقامتگاه‌های دیگر (سوئیت و آپارتمان) در شهرهای فشم و لواسان باشید.