۰ نفر

کاخ سفید گزارش نیویورک‌تایمز درباره تلفات کرونا را تکذیب کرد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲:۱۰
کد خبر: 436764
کاخ سفید گزارش نیویورک‌تایمز درباره تلفات کرونا را تکذیب کرد

کاخ سفید گزارش روز دوشنبه روزنامه نیویورک تایمز درباره افزایش تلفات روزانه کرونا در آمریکا تا ۳۰۰۰نفر طی ماه آینده میلادی را تکذیب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کاخ سفید شامگاه دوشنبه تاکید کرد گزارشی که روزنامه نیویورک تایمز درباره افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا ارائه کرده، صحیح نیست.

کاخ سفید تاکید کرد که دستورات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای بازگشت شرایط کشور به حال عادی بر پایه و اساس علمی بوده که کارشناسان بهداشتی و درمانی در دولت فدرال با آن اعلام موافقت کرده‌اند.

کاخ سفید مدعی شد که سلامتی ملت آمریکا همچنان در صدر اولویت‌های رئیس جمهور قرار داشته و این موضوع ادامه خواهد داشت و همزمان نیز تلاش ایالت‌های مختلف در کاهش محدودیت‌ها را زیر نظر دارد.

روزنامه «نیویوک تایمز» روز دوشنبه در گزارشی نوشت در حالی که رئیس جمهور آمریکا بر لغو محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور اصرار دارد،‌ بر اساس نموداری که دولت این کشور آن را ترسیم کرده تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا در ماه ژوئن (خرداد ماه) روزانه به ۳ هزار نفر خواهد رسید که تقریبا دو برابر تعداد کنونی است که روزانه ۱۷۵۰ نفر است. 

همچنین بر اساس  گزارش داخلی دولت آمریکا و بر اساس نمودار ترسیم شده،  تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور تا پایان ماه جاری میلادی به ۲۰۰ هزار نفر در روز خواهد رسید این در حالی است که در حال حاضر روزانه ۲۵ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.