۰ نفر

برای نصب، سرویس و تعمیر کولر گازی به چه نکاتی توجه کنیم؟

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱
کد خبر: 435037
برای نصب، سرویس و تعمیر کولر گازی به چه نکاتی توجه کنیم؟

تابستان که می‌شود، هوای مطبوع یک کولر می‌تواند یک بعدازظهر عالی و دلچسب را برای ما رقم بزند. این روزها در بسیاری از نقاط ایران، استفاده از کولر گازی، افزایش چشمگیری داشته است. نصب کولر گازی، سرویس کولر گازی و تعمیر کولر گازی از جمله خدماتی است که مرتبط با این وسیله سرمایشی ارائه می‌شود.

ما در این نوشته سعی کردیم برای علاقه‌مندان و دارندگان کولر گازی، نکاتی درمورد نصب، تعمیر و سرویس کولر گازی بیان کنیم.

چرا سرویس کولر گازی اهمیت دارد؟

"بهتر است کولر گازی به صورت سالیانه سرویس شود." پای صحبت متخصصین کولر گازی بشینید، حتما این جمله را از زبان تعمیرکار کولر گازی می‌شنوید. سرویس کولر گازی شامل اقداماتی می‌شود که کولر را برای راه اندازی مجدد و استفاده 6 ماه آینده آماده کند.

شستشوی پنل داخلی کولر گازی برای زدودن گردوغبار و اطمینان از عملکرد درست کولر، در چک لیست سرویس سالیانه کولر گازی وجود دارد. جالب است بدانید که براساس تحقیقات انجام شده، مصرف برق در کولر گازی‌هایی که به صورت مرتب سرویس شده‌اند؛ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

سرویس کولر گازی:

https://khedmatazma.com/subservice/air-conditioner-services

چه زمانی برای سرویس سالیانه کولر گازی اقدام کنیم؟

شاید برایتان سوال باشد چه زمانی بهتر است کولر گازی را سرویس کنیم؟ بهترین زمان برای سرویس کولر گازی به صورت سالیانه، قبل از راه اندازی آن است. زمان سرویس کولر گازی را، منطقه و آب و هوای شهرتان تعیین می‌کند. اما بهترین بازه برای سرویس کولر گازی در فروردین و یا اردیبهشت ماه است.

کک

چگونه کولر گازی را خودتان سرویس کنید ؟

برای اینکه بتوانید خودتان کولر گازی را سرویس کنید؛ بهتر است مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا برق را قطع کنید.
  2. برای شستشوی پنل داخلی کولر اسپلیت، قاب جلویی پنل را باز کنید. دو فیلتر آن را بیرون بکشید و با استفاده از فشار آب یا اسپری تمیز کننده کولر گازی، گرد و غبار را بزدایید.
  3. سپس سنسور کولر گازی را تمیز کنید. این سنسور، دمای محیط را چک می‌کند و فرمان روشن و خاموش شدن را به برد کولر می‌فرستد. اگر این سنسور کثیف باشد، در سیستم اختلال ایجاد می‌کند.

فیوز برق کولر گازی را از جعبه‌فیوزی که معمولاً داخل آشپزخانه یا کنار درب ورودی است رو قطع کنید اگر تعداد فیوزها زیاد است و نمی‌دانید کدام فیوز مربوط به کولر گازی شماست کولر خود را روشن کنید و یکی‌یکی فیوزها رو قطع کنید با خاموش شدن کولر مشخص می‌شود فیوز آن کدام است.

عیب یابی و تعمیر کولر گازی و اسپیلت

اسپیلت و کولر گازی از وسایلی هستند که قیمت بالایی دارند. در صورتی که تعمیرات کولر گازی و اسپیلت توسط فرد غیرمتخصصی انجام شود؛ می‌تواند به مشتری خسارت وارد کند.

سرویس کولر گازی را می‌توانید خودتان انجام دهید؛ اما عیب یابی و تعمیر کولر گازی (https://khedmatazma.com/subservice/air-conditioner-repair ) و اسپیلت حتما باید به دست متخصصش سپرده شود.

باز و بسته کردن صحیح قطعات کولر، عیب یابی و رفع مشکلات آن، از جمله مهارت‌هایی هستند که یک تعمیرکار ماهر باید داشته باشد.

ککک

موارد رایج در تعمیر کولر گازی

به محض اینکه کولر را روشن می‌کنید فیوز می‌پرد؟ کولر گازی آن سرمایش سابق را ندارد؟ علت این مشکلات، معمولا مربوط به موتور پروانه (فن) معیوب، سیم کشی نادرست و خرابی موتور کولر گازی باشد. فارغ از برند کولر گازی، از رایج‌ترین مواردی که در کولر گازی مشکل ایجاد می‌کنند عبارتند از:

  • روشن نشدن کولر گازی
  • گرم بودن باد کولر گازی
  • سر و صدای زیاد کولر گازی
  • لرزش کولر گازی هنگام کار کردن
  • مشکلات مربوط به کمپرسور
  • ناهماهنگی بین دمای اتاق و دمای تنظیم شده

اگر تجربه هر یک از این مشکلات را داشتید، بهتر است یک تعمیرکار مطمئن کولر گازی شما را بررسی کند و مشکلات آن را در سریع‌ترین زمان برطرف کند.

بهترین نوع کولر  گازی کدام است؟

مدل‌های و برندهای متنوعی در بازار کولر گازی موجود است. معمولا نوع کولر گازی متناسب با کاربرد و مصرف تعیین می‌شود. در زیر می‌توانید در مورد انواع کولر گازی بخوانید:

  • کولر گازی اسپلیت: کولر گازی اسپلیت دو قسمت دارد. اسپلیت دارای ویژگی سرمایش بیشتر و صدای کمتر است. اما قیمت این مدل کولر گازی بیشتر از سایر مدل‌هاست.
  • کولر گازی پرتابل: با وجود اینکه از دیگر مدل‌های کولر گازی پر سروصداتر است، اما به دلیل پخش باد مستقیم، قدرت سرمایش بسیار خوبی دارد.
  • کولر گازی پنجره ای: برای خنک کردن اتاق‌های کوچک بسیار مطلوب است. هوای خنک از قسمت داخلی کولر گازی پنجره ای وارد و هوای گرم از قسمت خارجی آن به بیرون منتقل می‌شود.
  • کولر گازی ایستاده: حتما این نوع کولر گازی را در مکان‌های عمومی مثل فروشگاه‌ها دیده‌اید. کسانی که امکان نصب کولر گازی اسپلیت یا پنجره‌ای را ندارند؛ می‌تواند کولر گازی ایستاده را انتخاب کنند.

اگر تصمیم دارید برای سرمایش محیط خود، کولر گازی نصب کنید، ابتدا با یک نصاب کولر گازی مشورت کنید. سپس هزینه نصب کولر گازی ( https://khedmatazma.com/subservice/air-conditioner-installation) را از متخصص بپرسید و متناسب با هزینه نهایی، بهترین نوع کولر گازی برای نصب را انتخاب کنید.

کککک

وب سایت و اپلیکیشن خدمت از ما، چه خدماتی در زمینه خدمات سرمایشی دارد؟

تا به اینجا شما را با خدمات سرویس کولر گازی، تعمیر کولر گازی و نصب کولر گازی آشنا کردیم. با گرم شدن هوا بازار خدمات سرمایشی نیز در خدمت از ما بسیار گرم می‌شود. اگر علاقه مندید با سایر خدمات سرمایشی مانند خدمات مربوط به کولر آبی و چیلر در خدمت از ما آشنا شوید؛ در https://khedmatazma.com/services/ac-repairs تمامی خدمات سرمایشی خدمت از ما را مشاهده خواهید کرد.

وب سایت خدمت از ما (khedmatazma.com) بازار آنلاین خدمات ایران، بهترین متخصصین خدمات نصب، سرویس و تعمیر کولر گازی را در شهر خودتان به شما معرفی می‌کند.

قبل از شروع هر کاری می‌توانید به رایگان از متخصصین قیمت بگیرید؛ سپس باتوجه به قیمت پیشنهادی، نظرات سایر کاربران و سوابق کاری متخصصین، می‌توانید بهترین سرویسکار، تعمیرکار و نصاب را انتخاب کنید.