۰ نفر

همه چیز درباره خواننده ترکیه ای الیاس یالچینتاش

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱
کد خبر: 430958
همه چیز درباره خواننده ترکیه ای الیاس یالچینتاش

امروز می خواهیم با بیوگرافی یکی از خوانندگان معروف ترک به نام الیاس یالچینتاش یا نام ترکی ilyas Yalçintaş آشنا شویم. او در ۷ مارس ۱۹۸۹ (۱۶ اسفند ۱۳۶۷) در ارزنجان ترکیه به دنیا آمد. الیاس یالچینتاش در ارزنجان ترکیه در یک خانواده پرجمعیت متولد شد او سه برادر و یک خواهر دارد ، و الیاس یالچینتاش فرزند کوچک خانواده است .  مادر او متولد ادابازار و پدرش اهل ارزنجان است.

این خواننده ی معروف بچگی خود را در روستایی به نام کادی کوی استانبول سپری کرد نصف کودکی این خواننده در این روستا گذشت و سپس برای تحصیل در دوران ابتدایی به پرورشگاه رفت و تا سال پنجم دبستان در همانجا تحصیل نمود. او پدر خود را در سن بیست سالگی از دست داد.

نحوه آشنایی او با موسیقی از زبان خود خواننده

در دوران نوجوانی خواهرم به علت شرکت در کلاسهای موسیقی گیتار تهیه کرد اما نتوانست کلاسها را ادامه دهد پس از چندی برادرم به همراه دوستشان به خانه ما آمدند . دوست برادرم موزیسین بود و قطعه ای از کارهای فریدون دوزاغاچ به نام Alev Alev را اجرا نمود و پس از این اجرا من به موسیقی علاقه پیدا کردم.

شروع فعالیت رسمی و میزان تحصیل

این خواننده ترک فارغ التحصیل دبیرستان IMKB آنادولو کوچوک چکمجه هست.

الیاس آن زمانی به شهرت رسید که در مسابقه ایکس فاکتور شرکت کرد. الیاس یالچینتاش گرچه مقام اول این مسابقه را نتوانست کسب کند ولی با جرئت می شود گفت مثل نفر اول این مسابقات درخشید.

الیاس با قطعه ی incir که ترانه سرایی این آهنگ به عهده دوست صمیمی اش کولکچی بود در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرد و توانست طرفدارهای بسیاری را پیدا کند و به اوج برسد

او در تاریخ ۲۰۱۵ قطعه آهنگ را با همکاری بهزاد گرچکر و ارکسترای انبه ساخت.

قطعه inci توانست در فهرست های kral pop و TTNet music به مقام نخست دست پیدا کند . او ، نخستین آلبوم خودش را به نام icimdeki duman (مه درونم) را توانست در تاریخ ٢۰۱۶ به گوش طرفدارانش برساند.

این آلبوم طیف گسترده‌ای از شنونده های ایرانی و ترکیه ای را به سمت خود کشاند و رضایت آنان را به خود جلب کرد، سبک این خواننده ترکی پاب می باشد و علاوه بر خوانندگی ، ترانه سرایی و آهنگسازی نیز می کند

جوایزی  که الیاس یالچینتاش تاکنون دریافت کرده است

در چهل و دومین جشنواره پروانه طلایی که در سال ۲۰۱۵ برگزار شد جایزه بهترین تک نوازنده را به خود اختصاص داد.

در سال ۲۰۱۶ از طرف دانشگاه گلیشیم استانبول جایزه بهترین خواننده کاور برای قطعه Nefes را دریافت نمود.

در سال ۲۰۱۶ به منظور پرتقاضاترین خواننده برای قطعه incir جایزه En Moda Dergisi را از آن خود کرد.

اجرای کنسرت در ایران

الیاس یالچینتاش قطعه‌ای به نام هیچ را با مسعود صادقلو اجرا کرد که این آهنگ در میان شنوندگان بازتاب بسیار خوبی داشت و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

الیاس یالچینتاش جزء خوانندگان ترکی هست که توانسته است بین نسل جوانان در داخل کشورمان هوادار های بسیاری را به سمت خود بکشاند و مجذوب خود کند و به همین دلیل در تاریخ ۱۳۹۶ اقدام به کسب مجوزهای لازم برای اجرای کنسرت در داخل کشورمان کرد و بعد از اخذ مجوز به سمت ایران و بندر انزلی پرواز کرد و چون در ایران طرفدار زیادی داشت حتی تا آنجا پیش رفت که بلیط های کنسرتش همه فروخته شد و و بلاخره روز کنسرت فرا رسید و دقیقاً در همان روز خبر رسید که مسئول مربوط به برگزاری کنسرت مجوز این اجرا را باطل کرده است و این مسئله موجب دلخوری این خواننده و هوادارانش شد.

ولی این حرکت باعث دلسردی این خواننده جوان ترک نشد و باعث شد دوباره کلید این کار زده بشود و کنسرتی در ایران در جزیره کیش در دو شب متوالی رقم بزند

اودر تیر ماه سال هزارو سیصد نود و هفت در کیش کنسرتی اجرا کرد که این کنسرت حاشیه های زیادی را با خود در ایران به دنبال داشت. 

و نخستین خواننده ترک بود که توانسته بود به مدت ۲ ساعت و برای ۵ هزار نفر تماشاگر در ایران کنسرت اجرا کند او در این اجرا  آهنگهای مانند icimdeki duman و Gel be gokyuzum را خواند.  الیاس یالچینتاش دوسال برای گرفتن مجوز برای اجرای کنسرت در ایران منتظر ماند و پس از آن برای گرفتن این مجوز از دولت ایران سپاس گذاری  نمود.

به گفته ی الیاس یالچینتاش در میان خوانندگان ایرانی آهنگ های محسن یگانه و همایون شجریان را گوش می دهد

مشخصات ظاهری این خواننده معروفی ترکی

قد این خواننده حدود یک متر و هشتاد سانتی متر است و وزن او 79 کیلو

رنگ چشمان این خواننده ترک ، قهوه ای و موهایش مشکی می باشد.

مشخصات همسر الیاس یالچینتاش

الیاس یالچینتاش هنوز مجرد است و از رابطه ی شخصی او هیچ اطلاعی در دسترس وجود ندارد.

فعالیت وی در فضای مجازی

الیاس یالچینتاش در فضاهای مجازی مانند ، اینستاگرام ، توییتر و فیسبوک فعالیت دارد و اکنون یک میلیون نفر در اینستا او را دنبال می کنند.

آدرس اینستا این خواننده عزیز : www.instagram.com/ilyasyalcintas

حساب توییتر الیاس یالچینتاش : twitter.com/yalcintasilyas

حساب فیس بوک او : tr-tr.facebook.com/ilyasyalcintas

اا

برای اطلاع از نام آلبوم و تک آهنگ های الیاس یالچینتاش و دانلود آهنگ جدید الیاس یالچینتاش کلیک کنید 

الیاس یالچینتاش نخستین  آلبوم خود را به اسم içimdeki düman یا نام فارسی ، حس درونم را انتشار نمود ، این آلبوم در سال 2016 پخش شد که از تک ترک های مشهور او نفس و حس درونم را می توان نام برد. نام ترک های این آلبوم عبارت است از

1- Kalbindeyim

2- Çok Yalnızım

3- Zor Gelir

4- Bu Nasıl Veda

5- Nefes

6- Sadem

7- Gül Bence

8- Sadece Senin Olmak İçin

9- Lavinya

10- Dönebilsen

11- Aşk Adam Seçiyor

12- Dilberim

13- Olmazsa Olmazımsın (feat. Enbe Orkestrası & Büşra Periz)

14- İncir (feat. Enbe Orkestrası)

15- İçimdeki Duman (Bonus Track)

 از تک ترک های الیاس یالچینتاش می توان به موارد زیر اشاره کرد

او در سال 2017 قطعه Gel Be gokyuzum ساخت و در همان سال کار مشترکی با مسعود صادقلو به نام  hiç را اجرا کردند

او سپس در سال 2018 کار مشترکی را با  آیتاچ فریده هیلال آکین ساخت که نام این آهنگ yagmur می باشد

قطعه ی دیگر که او در این سال اجرا کرد Bilmece بود

و در سال ٢۰۱٩ به ترتیب آهنگهای Nerdesin sen ، kirli kadeh ، Farzet را منتشر کرد

یکی دیگر از آهنگهای این خواننده ، rzular Arsız که یکی از ترک های آلبوم خواننده مشهور یلدیز تیلبه می باشد و در سال 2018 آن را اجرا کرده است.

برای دانلود همه آهنگ های الیاس یالچینتاش کلیک کنید