۰ نفر

قیمت هنگ درام به گرانی بشقاب پرنده! واقعا چرا؟

۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۵۲
کد خبر: 424756
قیمت هنگ درام به گرانی بشقاب پرنده! واقعا چرا؟

میتوان گفت موسیقی زبان واقعی جهانی است. شاعرانه ترین و زنده ترین هنرهاست، باید آزادتر از هنرهای دیگر نیز باشد. بعضی‌ ها معتقدند که موسیقی زبان مشترکی است برای بیان احساسات آدمی. چه به این جمله معتقد باشیم چه نباشیم، احتمالا وقت‌ هایی پیش آمده که هرکدام از ما نیاز به آموختن و نواختن ساز را در خود احساس کرده ‌ایم. حال می خواهیم سازی را به شما معرفی کنیم که شاید از نظر شکل ظاهری عجیب باشد، ولی دارای صدایی دلنشین است.

درباره هنگ درام یا هندپن بیشتر بدانید

اگر اهل موسیقی باشید یا حتی کمی علاقه ‌مند به موسیقی، حتما تا به ‌حال اسم هنگ درام را شنیده ‌اید. شاید هم در تهران ‌گردی ‌ها و تماشای موسیقی ‌های خیابانی این ساز نوظهور را دیده باشید، اما اسم و کاربرد آن را نمی ‌دانستید.

هنگ درام، سازی شگفت انگیز که رابطه مستقیمی با ریلکسیشن و مدیتیشن دارد! صدای هنگ درام بسیار صدای آرامش بخشی است؛ بخصوص وقتی که با طبیعت درآمیخته می ‌شود. هنگ درام می ‌تواند روح را جلا دهد. ممکن است شما را به دنیایی ببرد که از آن خبر ندارید! انگار که صدایِ هنگ درام در نوسانی بینِ رویا و واقعیت اتفاق می‌افتد.

پیشنهاد مرتبط: خرید هنگ درام از فروشگاه آلیک

علت گرانی هنگ درام چیست؟

هه

هنگ درام  ساز خاص و منحصر به فرد محسوب می شود و در رده سازهای گران قرار میگیرد. اما چرا؟ برای پاسخ به این سوال دو علت را میتوان ذکر نمود:

سازندگان کم هنگ درام و انحصاری بودن این ساز در دنیا:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید با وجود تقاضای زیاد نسل جوان در کل دنیا برای این ساز، اما سازندگان هنگ درام هنوز به دویست نفر هم نرسیده است. و حتی در حال حاضر این ساز را به صورت دستی آن هم در کارگاه های کوچک می سازند. به زبان ساده تر میتوان گفت هیچ ماشینی در ساخت هنگ درام نقش ندارد بنابراین تعداد این ساز در جهان محدود است.

2- دست ساز بودن و دشواری ساخت هنگ درام:

انتخاب فلز و آلیاژ خاص، روزها زمان برای ساخت و فرم دادن به آن و رسیدن به کوک دقیق بخشی از سختی‌ های ساخت و خلق این ساز است. اگر با موسیقی و ساخت ‌و ساز آشنایی دارید، شاید ساخت هنگ درام برای شما یک ایده ‌ی پول ‌ساز و فوق‌ ‌العاده باشد. اما این را بدانید تنها باید پشتکار داشته باشید و تا بتوانید این ایده را عملی کنید.

طبق جستجوهای به عمل آمده قیمت ساز هنگ درام در کشورهای دیگر حدودا 2600 دلار و به یورو 2000 تا می باشد. و در ایران با توجه به برند و انواع آن از قیمت 9000000 میلیون تومان شروع می شود تا 28000000 میلیون تومان است.

شاید برای شما جالب باشد: تفاوت هنگ درام و تانگ درام

وقتی نیاز به ساز و موسیقی و یادگیری آن در زندگی ‌مان احساس می ‌شود، مطمئنا خریدن ساز به یکی از دغدغه ‌های اصلی تبدیل می ‌شود. این دغدغه وقتی جدی ‌تر می ‌شود که با توجه به گستردگی برندها و مهرهای مختلف به مرجعی برای نقد، بررسی و مقایسه ‌ی سازها نیاز پیدا می ‌کنیم. و باید به دنبال فروشگاه و یا سایتی معتبر برای خرید باشیم.

ههه

زیرا، احتمالا در اینترنت برای خرید هنگ درام سرچ خواهید کرد و نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت چرا که یا نا موجود است یا قیمت ها فضایی‌ اند. 

در اینجا می خواهیم فروشگاهی را به شما معرفی کنیم که با اطمینان می توانید از آن خرید کنید چرا که هر سوالی داشته باشید می توانید پاسخی قانع کننده درباره ی ساز مورد نظرتان دریافت کنید و همچنین با قیمت مناسب و شرایط ایده آل سازتان را خریداری کنید.

 آلیک موزیک معتبرترین فروشگاه واردکننده و پخش کننده ادوات موسیقی در تهران است؛ می توانید هنگ درام را از این فروشگاه با شرایط نقد و اقساط با اطمینان خاطر خریداری کنید.

دانستنی های جالب درباره ی هنگ درام (مطالعه ی آن خالی از لطف نیست):

به جرات میتوان گفت که موفق‌ ترین ساز ابداعی هزاره ‌ی جدید، ساز نوظهور هنگ‌ درام است که از دسته سازهای کوبه‌ای یا ملودیک می باشد. این ساز توسط فلیکس روهنر و سابینا شارر ابداع و در سال ۲۰۰۰ به صورت رسمی رونمایی شد. هنگ درام یا هندپن در دسته سازهای کوبه ‌ای-ملودیک جای می ‌گیرد و ظاهری شبیه به سفینه ‌های فضایی در فیلم ‌های تخیلی و یا سپرهای جنگی دوران کهن دارد. این ساز از دوصفحه ‌ی بیضی شکلِ فلزی تشکیل شده است، که به صورت قرینه به هم چسبانده می ‌شوند.

ایده ابداع هنگ درام از سازی فلزی گرفته شده است که در سال ۱۷۰۰ میلادی که در آمریکای جنوبی و آفریقا مورد استفاده بوده است. در واقع در آن زمان این سازها بیشتر شبیه به گالن ‌های فلزی شکل بوده ‌اند و در حال حاضر بیشتر به سپرهای قدیمی که در جنگ مورد استفاده قرار گرفته میشده شبیه است.

هنگ درام 52 تا 54 سانتی متر قطر و 24 سانتی متر ارتفاع دارد که همین ویژگی باعث شده تا بیش از 13-14 نت داشته باشد.

جایگاه و تاثیرات هنگ درام که شاید یکی از موسیقی های جالب که امروزه مورد پسند بشر می باشد، موسیقی خیابانی است که هنگ درام نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد به طوری که امروزه هنگ ‌درام در موسیقی خیابانی جایگاه خاصی دارد.

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.