۰ نفر

قیمت و خرید ملک در شهر زیبا

۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۵۱
کد خبر: 417035
قیمت و خرید ملک در شهر زیبا

شهر زیبا یا زیبا شهر یکی از محله های منطقه 5 شهر تهران است که از دیرباز به داشتن باغات سرسبز و خیابان های باصفا و عریض شهرت داشته است. این محله به دلیل قرارگیری در مسیر زائران مقبره امامزاده داوود از قدیم برای تهرانی ها محله ای شناخته شده محسوب می شود. شهر زیبا را تا پیش از سال ۱۳۸۰ با بلوک های انتهای بلوار آیت الله کاشانی، سازمان آب، بلوار تعاون و باغ‌های فراوان توت می شناختند. اما از سال ۱۳۸۰ به بعد با ورود انبوه سازان، تخریب باغ ها، ساختمان های قدیمی و ساخت و سازهای فراوان این مرحله به شدت تغییر کرده است. بوستان بزرگ جوانمردان از بوستان‌های بزرگ حوالی این منطقه است. در ادامه به بررسی نکات مثبت و منفی، قیمت خانه و موارد دیگر محله شهر زیبا می پردازیم.

 بافت محله شهرزیبا

در مسیر حرکت خود به سمت شهر زیبا یعنی از تقاطع جنت آباد جنوبی تا بلوار تعاون یا جوانمردان امروزی بافت های مسکونی متنوعی را مشاهده خواهید کرد. این بافت از خانه هایی با قدمت ۴۰ سال به بالا گرفته تا خانه ها، آپارتمان ها، برج های نوساز و حتی شهرک های قدیمی تشکیل می شود.

 تراکم جمعیت خانه های شهر زیبا

در قدیم ادارات و تعاونی ها به خاطر ارزانی زمین به این منطقه روی آورده بودند و به همین علت بافت جمعیتی منطقه را از همان ابتدا کارمندان و فرهنگیان تشکیل دادند. علاوه بر این، به دلیل نزدیکی با ورزشگاه آزادی بسیاری از ورزشکاران به خصوص فوتبالیست ها این محله را به علت نزدیکی به محل مسابقه و تمرین برای سکونت انتخاب کردند. شهرک پلیس قضایی، خیابان سازمان آب، کوی سازمان برنامه و ... گواهی بر این حرف هستند. 

مم

دسترسی ها و خیابان های مهم محله شهرزیبا

دسترسی ها به محله شهرزیبا از انتهای اتوبان حکیم غرب و همچنین انتهای غربی بزرگراه آیت الله کاشانی امکان‌پذیر است. همچنین از طریق بزرگراه شهید همت و میدان الغدیرهم می توانید به محله شهرزیبا دسترسی پیدا کنید. از جمله خیابان های مهم این محله می توان به بلوار جوانمردان، بلوار آلاله، خیابان سرو، خیابان عدالت، خیابان شریبانی، خیابان نیلوفر و خیابان آیت الله کاشانی اشاره کرد.

برای استفاده از خطوط عادی اتوبوس هم می‌توانید از خط پایانه آزادی یا پایانه صادقیه به ایستگاه شهر زیبا برسید و یا از ایستگاه شهر زیبا به دیگر محلات تهران دسترسی پیدا کنید. شهر زیبا از آن دسته از محلاتی است که در میدان اصلی خود پایانه تاکسیرانی دارد و این پایانه ساکنین محله شهر زیبا را به نقاط کلیدی شهر تهران می رساند.

با وجود همه این دسترسی ها شهر زیبا جزو گروهی از محلات تهران است که به ایستگاه مترو دسترسی ندارد و اگر می‌خواهید از خطوط مترو استفاده کنید باید خود را به تقاطع بزرگراه شهید باکری با بزرگراه شهید فهمیده رسانده و از آنجا به دو خط شهید کلاهدوز -  اکباتان  یا خط صادقیه - گلشهر دسترسی پیدا کنید. 

قیمت آپارتمان در محله شهرزیبا

در همه نقطه های شهر تهران قیمت آپارتمان با توجه به عوامل مختلفی از جمله متراژ، اداری یا تجاری بودن ساختمان، سن بنا، شمالی یا جنوبی بودن، امکانات ساختمان و مصالح به کار رفته در آن تعیین می شود و محله شهرزیبا هم از این قاعده جدا نیست. اما به طور کلی می توان گفت میانگین قیمت آپارتمان در شهر زیبا بین ۱۰ میلیون تا 23 میلیون تومان است که می توان گفت قیمت خانه نوساز با توجه به امکانات و یا موقعیت آن از متری 23 میلیون تومان هم بالاتر می رود. قیمت خانه های چند سال ساخت هم ممکن است از متری 10 میلیون تومان پایین تر باشد. 

ممم

 مراکز خرید اصلی محله شهرزیبا

در محله شهر زیبا مراکز خرید زیادی به چشم نمی خورد. اما به ساخت مراکز خرید بزرگ در این مرحله اقدام شده است. به هر حال از جمله نزدیک ترین و بزرگ ترین مرکز خرید شهر زیبا می توان به فروشگاه هایپر استار در بزرگراه باکری و مرکز خرید اترک در خیابان آیت الله کاشانی نبش خیابان سازمان برنامه شمالی اشاره کرد. بازارچه قدیمی محله شهر زیبا هم یکی از مراکز خرید قدیمی این منطقه است. علاوه بر این برای خرید میوه و تره بار هم می‌توانید به بازار میوه و تره بار در خیابان شریانی شرقی که یکی از بزرگترین و مهمترین بازارهای میوه و تره بار محله شهر زیبا است مراجعه کنید. 

نتیجه گیری

محله شهر زیبا جز مناطق آرام و کم جمعیت شهر تهران است و از لحاظ آب و هوایی در رده بسیار خوبی قرار دارد. این منطقه بیشتر مناسب افرادی است که خواهان زندگی و خرید خانه در منطقه ای ساکت و خوش آب و هوا هستند. اما افراد کارمند که رفت و آمد آن ها از طریق خطوط مترو انجام می شود، بهتر است این منطقه را برای سکونت انتخاب نکنند.

بامی نو