۰ نفر

آشنایی با انواع ویزای کانادا و خدمات پس از ورود کانادا

۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۰۹
کد خبر: 413171
آشنایی با انواع ویزای کانادا و خدمات پس از ورود کانادا

 کانادا به عنوان دومین کشور پهناور دنیا، یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای مسافرت و مهاجرت در نظر گرفته می‌شود. در حقیقت، این روزها کانادا سرزمین تحقق رویاها است و دریافت ویزای این کشور چه به صورت اخذ اقامت موقت و چه اقامت دائم آرزوی بسیاری از افراد در سرتاسر جهان است. عدم تبعیض نژادی-اجتماعی، سطح بالای رفاه، اقتصاد قوی و طبیعت بکر ویژگی‌های منحصر به فرد این کشور است. از همین روی متقاضیان بی‎شماری خواهان اقامت، مسافرت و مهاجرت به کانادا هستند. دولت کانادا جهت صدور ویزا برای شهروندان دیگر کشورها، مقررات کامل و مشخصی وضع کرده است. هدف و انگیزه‎ی متقاضیان از سفر به این کشور هرچه که باشد در ابتدا ملزم به دریافت ویزای کانادا هستند. برای آشنایی بیشتر با انواع ویزاهای کانادا و فرآیند صدور ویزای موقت در مجموعه بامن‌رو در این مقاله همراه ما باشید.

ویزای موقت کانادا

ویزای موقت کانادا نوعی از ویزا است که مجوز اقامت موقت در مدت زمانی محدود را برای متقاضیان فراهم می‎کند. دارندگان ویزای موقت کانادا برای مدت زمانی کاملاً مشخص و البته محدود مجوز ورود و اقامت در خاک کانادا را خواهند داشت. در هر یک از موارد درخواست ویزای اقامت موقت؛ اگر افسر مهاجرت به این نتیجه برسد که متقاضی ورود به کانادا از نظر امنیتی مشکلی ندارد و پس از پایان دوره‎‎ی ویزای خود قصد ترک این کشور را داشته باشد؛ با صدور ویزا برای متقاضی موافقت خواهد کرد. ویزای موقت کانادا بر اساس هدف متقاضی دارای زیر مجموعه‎ متنوعی است و به چندین گروه تقسیم می‎شود:

ویزای توریستی کانادا

از نظر اداره مهاجرت کانادا، توریست به کسی گفته می‎شود که تابعیت کشور کانادا را ندارد و پس از طی کردن مراحل قانونی می‎تواند از این کشور دیدن کند. همان‎گونه که از نام آن مشخص است ویزای توریستی کانادا با اهداف توریستی به متقاضیان اعطاء می‎گردد. ویزای توریستی کانادا معمولاً به شکل ویزای یک بار ورود (Single Entry) یا ویزای چندبار ورود (Multiple Entry) صادر می‎شود.

مزیت ویزای مولتی کانادا در این است که متقاضی می‎تواند تا زمان اعتبار پاسپورت خود بدون هرگونه محدودیت ورود و خروج و یا نیاز به تمدید دوباره‎ی این ویزا؛ به مدت ۵ سال به کشور کانادا سفر نماید. دارندگان ویزای مولتی کانادا می‎توانند تا زمان اعتبار ویزای مولتی خود هر زمان و بدون محدودیت وارد کشور کانادا شوند و هر بار تا مدت ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشند.

پذیرش تحصیلی کانادا

پذیرش تحصیلی کانادا یا Study Permit اصلی‎ترین فاکتور دریافت ویزای تحصیلی کانادا است. پذیرش تحصیلی، سندی رسمی است که توسط اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا برای متقاضیان تحصیل در این کشور صادر میگردد. این سند به دانش‎آموزان یا دانشجویان خارجی فرصتی خواهد داد تا موقتا‌ً در کانادا اقامت کنند و به تحصیل بپردازند. کلیه دانش‎آموزان و دانشجویان بین‎المللی برای تحصیل در کانادا به پذیرش تحصیلی نیاز دارند؛ بنابراین افرادی که به هدف تحصیل به کانادا قصد مهاجرت دارند باید پیش از ورود به این کشور نسبت به دریافت پذیرش تحصیلی از مراکز آموزشی معتبر و موردتأیید اقدامات لازم را انجام دهند.

ویزای دانشجویی کانادا

ویزای دانشجویی کانادا نوعی جواز برای اقامت موقت جهت تحصیل در این کشور محسوب می‎شود. متقاضیان تحصیل در صورت دارا بودن شرایط زیر می‌توانند برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. مهم‎ترین این شرایط عبارتند از:

  • پذیرش تحصیلی از دانشگاه‎‎های کشور کانادا و مورد تأیید اداره مهاجرت
  • تمکن مالی برای پوشش هزینه‎های حداقل یک سال تحصیلی
  • ارائه مدارکی که ثابت کند فرد پس از پایان تحصیل قصد ماندن در کانادا را ندارد.

ویزای دانش‎آموزی کانادا

اگر دانش‌آموزی مقیم یا تابع کانادا نباشد؛ می‎تواند از مدرسه‎ای در کانادا پذیرش دریافت کند. شرایط درخواست ویزای تحصیلی برای دانش‎آموزان خارجی بدین شرح است:

❖داشتن حداقل ۵ سال سن

❖نامه پذیرش از مدارس مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا

❖داشتن تمکن مالی از سوی والدین برای پرداخت شهریه مدارس و همچنین مخارج زندگی فرزند حداقل برای یک سال تحصیلی در کانادا با ارائه مدارک بانکی

ویزای همراه تحصیلی کانادا

دولت کانادا در حفظ انسجام پیوند خانوادگی دانشجویان و دانش‎آموزان خارجی، خود را متعهّد می‎داند. اداره مهاجرت این کشور اجازه می‎دهد تا همسر و فرزندان کوچک‌تر از سن قانونی جهت همراهی با دانشجویان خارجی به کانادا مهاجرت کنند. از سوی دیگر؛ والدینی که برای فرزند خود ویزای دانش‎آموزی کانادا اخذ نموده‎اند می‎توانند به عنوان سرپرستِ فرزند خود، درخواست ویزای همراه داشته باشند و همراه وی به کانادا سفر کنند. چنانچه خانواده‌ای یک فرزند زیر سن قانونی دارد که برای وی ویزای دانش‌آموزی صادر شده؛ اخذ ویزای همراه تحصیلی برای مادر به عنوان سرپرست کودک (Guardian) به راحتی امکان‌پذیر است. همچنین در صورتی که خانواده‎ای دارای دو فرزند زیر ۱۴ سال باشد امکان اخذ ویزای همراه تحصیلی هم برای پدر و هم مادر به طور همزمان وجود خواهد داشت.

ویزای تجاری کانادا

 ویزای تجاری-توریستی کانادا یکی از انواع ویزای موقت است که جهت بررسی فعالیت‎های تجاری در کانادا برای متقاضیان صادر می‎شود. به بیان بهتر، این نوع ویزا مناسب افرادی است که به دنبال جست و جوی راه‎هایی برای رشد کسب و کار، سرمایه‎گذاری یا توسعه روابط تجاری خود هستند و برای یک دوره موقت وارد کانادا می‎شوند. در این مدت محدود آنها می‎توانند موقعیت‎های کسب و کار در کانادا را مورد ارزیابی قرار دهند. از سوی دیگر؛ این احتمال وجود دارد که شرکت‎های کانادایی فردی را برای معرفی از محصولات خود، شرکت در کنفرانس‎های تجاری یا جلسات تجاری به کشور کانادا دعوت کنند. دعوتنامه از طرف شریک تجاری در کانادا و مدارک شغلی از مهم‎ترین مدارک ویزای تجاری کانادا در نظر گرفته می‌شوند. 

18

خدمات پس از ورود کانادا

خدمات پس از ورود کانادا به مجموعه خدماتی اطلاق می‎شود که به مسافران و مهاجران تازه وارد عرضه می‎گردد. این خدمات به منظور هموار سازی راه پیش‌روی مهاجران و مسافران قانونی از اولین لحظات ورود به خاک کانادا ارائه می‌شود. در حقیقت تجربه بامن‌رو طی سال‎ها ثابت کرده انجام امور مختلف در اولین روزهای ورود به کانادا از عمده‌ترین نگرانی‌های شهروندان ایرانی است که موفق به دریافت ویزای کانادا شده‌اند. از مهمترین خدمات پس از ورود به کانادا در مجموعه با من رو می‎توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اجاره آپارتمان در کانادا

یکی از خدمات ارزنده در مجموعه خدمات گردشگری با من رو اجاره آپارتمان در کانادا است. این سرویس به گونه‎ای برای شهروندان فراهم شده که ایرانیان تازه وارد بتوانند با توجه به امکانات اقتصادی، تعداد افراد همراه و هدف از سفر؛ پیش از اولین ورود به کشور کانادا آپارتمان موقت دلخواه خود را رزرو نمایند. اطلاع از قوانین و مقررات رایج جهت اجاره آپارتمان در کانادا موجب شده خدمات متنوعی در این زمینه در اختیار متقاضیان قرار گیرد. در اختیار داشتن یک واحد مستقل، هزینه کمتر نسبت به هتل، قرار گرفتن در مکان‎های شهری مناسب از جمله مزیت‎های اجاره آپارتمان در کانادا محسوب می‎شوند.

  • استقبال و ترانسفر فرودگاهی

ترانسفر فرودگاهی در کانادا شامل ارائه خدمات اجاره ماشین به همراه راننده مجرب و مسلط به زبان انگلیسی است. تازه‌واردان ایرانی این امکان را دارند که با کمک کارگزاران بامن‌رو علاوه بر مراسم استقبال، چمدان‌ها و بار خود را به راحتی حمل کنند و با در اختیار داشتن خودرویی مناسب بدون کمترین نگرانی به محل اسکان خود در کانادا منتقل شوند.

  • افتتاح حساب بانکی

افتتاح حساب بانکی در کانادا از جمله اولین کارهایی است که باید در بدو ورود انجام شود که برای این کار نیاز به دانش زبان انگلیسی برای تکمیل فرم‌ها وجود دارد. همچنین افتتاح و نگهداری حساب در بعضی از بانک‌های کانادا برای مدت زمان مشخصی رایگان و در بعضی موارد دیگر از ابتدا دارای هزینه است که می‌بایست متناسب با شرایط فرد متقاضی با دقت انتخاب شوند. با من رو در کانادا به شما کمک می‎کند تا نزدیکترین شعبه بانک به محل زندگی یا اقامت خود را پیدا کنید و برای افتتاح حساب بانکی موردنظرتان شما را همراهی خواهد نمود.

  • برگزاری انواع تور کانادا گردی

به عنوان یک تازه‌وارد به کانادا، بسیار اهمیت دارد که بتوانید در استانی که اقامت دارید به راحتی مراکز مهم از جمله بیمارستان‌ها، ادارات دولتی، مراکز خرید و مراکز تفریحی را شناسایی کنید. یکی از خدمات ممتاز با‌من‌رو در کانادا همراهی کارگزار فارسی زبان ما با تازه‎واردان ایرانی است که قصد دارند با مراکز مهم شهر محل اقامتشان آشنا شوند. از سوی دیگر، اجرای تورهای تفریحی یک روزه برای آن دسته از هموطنان برگزار می‌شود که علاقه‌مند هستند از مناظر طبیعی و امکانات تفریحی کانادا استفاده کنند. کانادا با چشم‌اندازهای رویایی تلفیقی از طبیعت و تکنولوژی را در خود جای داده و سفری گرم و پور شور را برای مسافرانش به ارمغان خواهد آورد.

19

خدمات کانادا در با من رو

فرآیند دریافت ویزای کانادا امری تخصصی محسوب می‎شود و طی کردن پروسه آن از حساسیت بالایی برخوردار است. ارائه مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای کانادا و تکمیل فرم‎های اداره مهاجرت با اطلاعات درست و دقیق از جمله مواردی است که در تعیین سرنوشت ویزای متقاضیان حائز اهمیت است. مجموعه خدمات گردشگری با‌من رو با سال‎ها تجربه و آگاهی از روندهای حقوقی و به روز اداره مهاجرت کانادا اقدام به اخذ انواع ویزای کانادا و ویزای شینگن می‎نماید. همچنین متقاضیان خدمات پس از ورود به کانادا پیش از سفر می‎توانند با کارشناسان بامن‌رو تماس بگیرند و خدمات موردنظر خود را به صورت مجزا یا در قالب پکیج انتخاب نمایند.