۰ نفر

گاز جان ۳جوان را گرفت

۲۷ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۱۴
کد خبر: 410382
گاز جان ۳جوان را گرفت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه جوان در روستای دلی بجک از توابع شهرستان بویراحمد عصر پنجشنبه بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محسن جلیل اظهار داشت: این حادثه ساعت ۱۷ و ۲۶ دقیقه عصر امروز به وقوع پیوست.

وی افزود: بلافاصله با اعلام این خبر نیروهای اورژانس منطقه سپیدار و دشتروم به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این حادثه ۳ جوان دچار گاز گرفتگی شدند که هر سه آن ها پیش از رسیدن نیروهای اورژانس جان خود را از دست داده بودند.

جلیل بیان کرد: این سه جوان به ترتیب ۲۶، ۲۷ و ۲۸ ساله بودند که در شب گذشته در منزلی در روستای دلی بجک سفیدار خواب بودند و بعلت رعایت نکردن نکات ایمنی در استفاده صحیح  از وسایل خانگی (آبرگرمکن) جان خود را ازدست دادند .

وی با اشاره به برودت هوا، از مردم استان خواست که در بکارگیری وسایل گرمایشی ایمن توجه لازم را داشته باشند.

امسال هشت نفر بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد فوتی ها افزایش داشته است.

مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته، جان یک شهروند را گرفت اما امسال هشت نفر جان خود را از دست داده اند.

همچنین امسال ۲۳۰ نفر در این استان دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آمار ها نشان می دهد که در ۹ ماهه سال گذشته ۱۵۹ نفر در استان بر اثر استنشاق گاز مونواکسیدکربن مسموم شدند.

سال گذشته حدود ۱۹۰ نفر در این استان دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شدند.

بر اساس سالنامه آماری سال ۱۳۹۵ سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه دهم میزان متوفیات ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن بر حسب هر صد هزار نفر جمعیت قرار گرفت.

مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در فصل سرما و پدیده گازگرفتگی همواره در آغاز فصل سرما بیشتر است.

تکرار این حوادث ناگوار ریشه در ضعف فرهنگ ایمنی در استفاده از گاز و نصب وسایل گرمایشی دارد.