۰ نفر

فرصت‌های ادامه تحصیل در آلمان، سوئد و فرانسه

۱۰ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۰۵
کد خبر: 406180
فرصت‌های ادامه تحصیل در آلمان، سوئد و فرانسه

ادامه تحصیل در کشورهای خارجی به عنوان یک تغییر بزرگ در زندگی می‌تواند راهی به سوی آینده‌ای روشن باشد.

 البته این به شرطی است که بهترین انتخاب را در رابطه با کشور و دانشگاه محل تحصیل خود داشته باشید. برخی کشورها نظام آموزشی قدرتمندتر، امکانات آموزشی پیشرفته‌تر و مدارک دانشگاهی معتبرتری دارند و در نتیجه شرایط مناسب‌تری را برای ادامه تحصیل پیش پای شما قرار می‌دهند. از جمله این کشورها می‌توان به فرانسه، آلمان، سوئد، کانادا و استرالیا اشاره کرد که در این مطلب مروری بر شرایط سه سه کشور اول می‌پردازیم.

تحصیل در فرانسه

فرانسه یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی جهان را داشته و چنان‌چه قصد ادامه تحصیل در هر رشته و مقطعی را که داشته باشید می‌توانید برنامه آموزشی مناسب خود را در دانشگاه‌های این کشور پیدا کنید. حتی اهمیت چندانی ندارد که در کدام منطقه از فرانسه قصد ادامه تحصیل داشته باشید زیرا اکثر مناطق و شهرهای این کشور دارای موسسات آموزشی سطح بالایی هستند و بدانید که بی‌جهت نیست که فرانسه به عنوان یکی از کشورهایی شناخته می‌شود که بیشترین تعداد دانشجویان بین‌المللی را دارد. در ادامه مهم‌ترین فرصت‌های تحصیل در فرانسه بررسی خواهد شد.

حضور در یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا

سیستم آموزشی فرانسه به دلیل ایجاد فضای تحقیقاتی در دانشگاه‌ها، امکانات مدرن آموزشی، شیوه تدریس پویا و محیط رقابتی به شهرت زیادی در سطح جهان رسیده است. بنابراین آرزوی هر دانشجویی است تا با تحصیل در چنین فضایی، آینده شغلی خود را تضمین کند. ضمن این که مدارک دانشگاه‌های فرانسه ارزش زیادی داشته و در هر نقطه‌ای از دنیا دارای اعتبار است.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسوی

اگرچه تسلط به زبان فرانسوی یک امتیاز مهم برای تحصیل و زندگی در کشور فرانسه محسوب می‌شود اما با تسلط به زبان انگلیسی هم می‌توانید به راحتی در این کشور زندگی کنید. ضمن این که بسیاری از دانشگاه‌های فرانسه به دلیل اهمیت زیادی که برای دانشجویان بین‌المللی قائل هستند دوره‌های آموزشی خود را به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌کنند. البته با توجه به اشتراکات زیاد بین زبان انگلیسی و فرانسه یاد گرفتن زبان فرانسوی نیز کار چندان سختی نخواهد بود.

امکان گرفتن بورسیه تحصیلی

شهریه دانشگاه‌های فرانسه بسته به نوع موسسه آموزشی و مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است. اما دولت فرانسه جهت حمایت از دانشجویان مستعد اقدام به ارائه بورسیه‌های تحصیلی مختلف به دانشجویان کرده است. شرایط این بورسیه‌ها به گونه‌ای است که حتی تحصیل در فرانسه حتی برای دانشجویانی با کمترین بودجه ممکن نیز قابل دسترس شده است.

تحصیل در آلمان

دیگر کشور محبوب در زمینه تحصیل، آلمان است که دانشجویان بین‌المللی زیادی داشته و تعداد این دانشجویان به طور پیوسته در حال افزایش است. دلایل زیادی وجود دارد که آلمان را به یکی از مقاصد تحصیلی مهم در جهان تبدیل کرده است.

امکان تحصیل رایگان

بر اساس تصمیم دولت آلمان به دلیل نیاز به نیروهای متخصص، تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان برای کلیه دانشجویان بین‌المللی رایگان است و این دانشجویان تنها باید برخی هزینه‌های اداری را بپردازند. بنابراین آلمان یک کشور کاملا مقرون‌به‌صرفه برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی است.

تحصیل در دانشگاه‌های دارای رتبه برتر

به طور کلی سطح دانشگاه‌های آلمان از حد استانداردهای جهانی بالاتر است. برخی از دانشگاه‌های این کشور به طور مداوم در بین برترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرند. کیفیت آموزش، فرصت‌های پیشرفت تحصیلی و تجارب تحقیقاتی از مهم‌ترین ویژگی‌های دانشگاه‌های آلمان است.

دوره‌های آموزشی متنوع

اگرچه آلمان به عنوان یک کشور صنعتی سرمایه‌گذاری زیادی روی رشته‌های مهندسی کرده اما سایر رشته‌ها نیز در مقاطع تحصیلی مختلف و در بالاترین سطح علمی توسط این دانشگاه‌ها ارائه می‌شود. به عنوان مثال دانشگاه‌های آلمان در برخی رشته‌ها مانند پزشکی و داروسازی جزو دانشگاه‌های پیشروی جهان محسوب می‌شوند.

امکان کار در دوران تحصیل

قانون کشور آلمان تصریح می‌کند که دانشجویان بین‌المللی این کشور مجاز به کار پاره‌وقت به مدت 20 ساعت در هفته یا 120 ساعت در طول سال هستند. در حال حاضر بیش از 60 درصد دانشجویان بین‌المللی در آلمان هم‌زمان با تحصیل به کار پاره‌وقت نیز مشغول هستند. پیدا کردن کار پاره‌وقت برای دانشجویان چندان سخت نبوده و کارهایی مانند اموراداری، مربیگری، پرستار بچه و... برای آن‌ها وجود دارد. با انجام کار پاره‌وقت از یک سو بخشی از هزینه زندگی دانشجو در آلمان تامین خواهد شد و از سوی دیگر تجربه کاری او افزایش پیدا می‌کند.

18

تحصیل در سوئد؟

سوئد نیز به ویژه در بین دانشجویان ایرانی کشوری محبوب برای تحصیل محسوب می‌شود. این کشور مدرن به سبب شیوه خاص آموزش خود مورد توجه قرار گرفته است. جالب است بدانید که برخی از اختراعات در دنیای تکنولوژی و صنعت، حاصل تحقیقاتی بوده که در دانشگاه‌های سوئد انجام شده است. در ادامه دو مورد از مهم‌ترین مزایای تحصیل در سوئد بررسی خواهد شد.

تضمین آینده کاری

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دانشگاه‌های سوئد تمرکز جدی بر کار گروهی و فضای تحقیقاتی آزاد است. دانشگاه‌های این کشور سعی می‌کنند تا با ایجاد یک رویه بلندپروازانه و مبتکرانه دانشجویان خود را برای یک آینده کاری موفق آماده نمایند. در صورتی که ادامه تحصیل در سوئد را انتخاب نمایید باید خودتان را برای ایفای نقش فعال در کارهای گروهی و سمینارها و ابراز ایده‌ها و نظرات جدید آماده کنید. ضمن این که در دانشگاه‌های این کشور پروژه‌های عملی و واقعی در قالب تحقیقات دانشگاهی انجام می‌شود.

تسلط به زبان انگلیسی کافی است!

دانشگاه‌های سوئد طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی را ارائه می‌کنند و این یکی از نکاتی است که باعث شده سوئد به کشوری محبوب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شود. علاوه بر این تقریبا همه سوئدی‌ها به زبان انگلیسی تسلط دارند و در نتیجه از بابت زندگی و کار در این کشور نیز مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

هر سه کشور معرفی شده دارای سیستم آموزشی قدرتمند در سطح جهان بوده و دانشگاه‌های سطح بالایی دارند. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب هر کدام از این کشورها برای ادامه تحصیل موضوعات مختلفی مانند هزینه تحصیل و زندگی، زبان، بازار کار کشور مورد نظر و همچنین فرهنگ آن کشور را بررسی کرده باشید.