۰ نفر

ردپای عید چینی در همدان

۱۰ دی ۱۳۹۸، ۴:۲۹
کد خبر: 405962
ردپای عید چینی در همدان

رویداد «ایران باشکوه» به مناسبت عید چینی‌ها در ۹استان کشور که همدان هم جزو آنهاست برگزار می‌شود، فرصتی که باید از آن برای تقویت گردشگری همدان تاریخی بهترین بهره‌برداری صورت گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وقتی لغو روادید رقم می‌خورد یعنی در عرصه ملی قدمی در راستای توسعه گردشگری برداشته شده است حالا نوبت بهره بردن استان‌هاست که چگونه از فرصت‌ها استفاده کند.

در شرایطی که ایران از تابستان امسال قانون لغو روادید را برای چینی‌ها یکطرفه اجرا کرد، با استقبال گردشگران چینی مواجه بودیم بنابراین مدیران بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی اعلام کردند، رویداد «ایران باشکوه» به مناسبت عید چینی‌ها در ۹ استان کشور که همدان هم جزو آنهاست برگزار خواهد شد.

قرابت همدان با چین به واسطه رد پای سرامیک‌های چینی به جای سفال‌های هنری در لالجین می‌تواند امروز همدان را به یک مقصد تاثیرگذار گردشگری برای چینی‌ها تبدیل کند.

ماجرا از این قرار است که شرایط حضور توریست‌های چینی در عید ۱۷ روزه مردم این کشور از چهارم تا بیستم بهمن‌ماه در ایران آماده شده است. ۹ استان میزبان توریست‌های چینی خواهند بود که نام شهر تاریخی همدان هم در بین آنها خودنمایی می‌کند؛ قرار است این استان‌ها با تخفیف در هزینه‌ها و تامین ذائقه‌های تفریحی و توریستی مردم این کشور زمینه‌ حضور و جذب گردشگران چین به ایران را فراهم کنند.

اما نکته برای همدانی‌ها اینجاست که باید برای چینی‌ها که سالهاست سایه سرامیک تولیدی آنها بر سر لالجین سنگینی می‌کند برنامه داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان در این راستا اظهار کرد: پس از لغو روادید‌ برای شهروندان چین، میزبانی از اینفلوئنسرها و فعالان گردشگری چینی در قالب تورهای آشناسازی انتظار بر این است دستاوردهای این رویداد ۱۷ روزه برای گردشگری همدان نیز پرثمر باشد.

علی مالمیر با اشاره به اینکه همدان در ردیف استان‌هایی است که مورد استقبال گردشگران چینی قرار گرفته است یادآور شد: ۹ استان تهران، اصفهان، یزد، کرمان، البرز،، سمنان، فارس، قزوین، همدان و مناطق آزاد از جمله استان‌های منتخب برپایی رویداد «ایران باشکوه» هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای ترغیب و تشویق بیشتر گردشگران چینی برای انتخاب همدان به‌ عنوان مقصد سفر باید همکاری و هماهنگی در بخش‌های مختلف در استان و دستگاه‌های ذیربط انجام شود.

مالمیر برگزاری جشن‌، تبریک سال نو به زبان چینی در قسمت‌های مهم شهر، برگزاری مسابقات مختلف مانند عکس، خاطره کوتاه و نورپردازی در اماکن مهم گردشگری را بخشی از برنامه‌های «ایران باشکوه» عنوان کرد و تأکید کرد: همدان نیز باید در این مسیر پیش رفته و با برنامه‌های مبتکرانه و خلاقانه سهم گردشگری خود از توریست‌های این کشور را افزایش دهد.

وی لزوم برپایی نمایشگاه‌های موقت، سرو غذاهای چینی در رستوران‌ها، طراحی گشت‌های ویژه و متناسب با سلایق توریست‌های چینی، اعمال تخفیف در مراکز اقامتی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی، اعمال تخفیف در ورودی اماکن گردشگری و موزه‌ها، استقرار راهنمای چینی‌زبان در اماکن گردشگری را از ضروریات عنوان کرد.

مدیرکل میرای فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به انجام تبلیغات توسط تورگردانان ایرانی و چینی یادآور شد: قرار شده پیشنهادات هر استان در ارتباط با تسهیل به منظور حضور گردشگران چینی در هر یک از بخش‌ها پس از جمع‌بندی ارائه شود.

چین در اولویت نخست ایران از پنج کشور سطح اول در جذب گردشگران خارجی به این کشور قرار دارد که فعالان گردشگری ایران در این حوزه اقدامات گسترده‌ای در راستای تشویق و تبلیغ از جاذبه‌های گردشگری به منظور جذب هرچه بیشتر گردشگران چینی انجام می‌دهند.

اشتراکات تاریخی و فرهنگی، گستردگی روابط سیاسی و اقتصادی ایران و چین بعد از خروج آمریکا از برجام؛ گردشگرفرست‌ بودن چین با بالای ۱۵۰ میلیون گردشگر به دنیا و ولخرج‌ترین توریست در کشورهای مقصد فرصت ویژه‌ای برای بازار گردشگری ایران ایجاد کرده که می‌توان از آن برای معرفی کامل جاذبه‌های گردشگری ایران و البته کهن‌شهر همدان به چین کهن استفاد کرد.