۰ نفر

چگونه یک هاست مناسب برای سایت خود انتخاب کنیم؟

۱ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۱۷
کد خبر: 403795
چگونه یک هاست مناسب برای سایت خود انتخاب کنیم؟

بسیاری از مدیران سایت حداقل برای یک بار با این سوال مواجه شده اند که چگونه باید هاست مناسب سایت را انتخاب کنیم.اگر این انتخاب به درستی انجام نشود خسارت جبران ناپذیری به سایت وارد خواهد شد.

به همین دلیل است که انتخاب هاست برای مدیران  اهمیت بالایی دارد.تصور کنید یک از مشتریان شما که با تلاش و هزینه زیاد به سایت شما مراجعه کرده و  در حال خرید محصول از سایت شما میباشد ، ناگهان با پیام خطا مواجه میشود و باید مجددا باید محصول را جستجو کرده و اقدام با خرید کنم.چگونه میتوان انتظار داشت که مجددا برای خرید به سایت شما مراجعه کنند. و یا زمانی که کاربران در حال تماشای فیلم از سایت شما هستند با وقفه های فراوان مواجه شده و سایت را ترک میکنند.اما چگونه میتوان هاست مناسب برای سایت انتخاب کرد.

سایت شما چه نیازهایی دارد؟

یکی از نکاتی که در خرید هاست به آن باید توجه کرد این است که از پیش نیازهای سایت آگاهی داشته باشید.اکثر خدمات هاستینگ بر روی هاست های اشتراکی قرار دارد. به این معنی که تعداد زیادی سایت از منابع مشترکی استفاده میکنند.این نوع هاست برای سایت های کوچک و متوسط مناسب میباشد. اما اگر سایت ترافیک بالا و یا اشتراک گذاری فایل و ویدیو دارید هاست اشتراکی به هیچ عنوان انتخاب مناسبی نیست.به همین دلیل ابتدا باید نیاز سایت خود را شناسایی کرده و سپس اقدام به خرید هاست کنید.

فضای هاست و ترافیک مورد نیاز سایت چقدر است ؟

قبل از اقدام به تهیه هاست حتما باید فضای مورد نیاز خود را بدانید و با توجه به روند پیشرفت سایت پیش بینی آینده نیز کرده باشید. در صورتی که از ویدیو های مختلف در سایت استفاده میکنید ، مقدار میانگین حجم فیلم ها و همچنین مدت زمان تماشای فیلم ها اهمیت زیادی دارد. و یا اگر سایت خبری دارید باید میزان بازدید و ترافیک ماهانه سایت را ارزیابی کرده باشید. همین مسئله باعث بالا رفتن ترافیک  سایت میشود . اگر هاست خود را به درستی انتخاب نکرده باشید ، سرعت سایت به شدت کاهش پیدا میکند و کاربران سایت شما را ترک میکنند.ممکن است در برخی از ساعات ترافیک بالایی داشته باشد. اما چون توجه شما به ساعات اوج ترافیک نمیباشد هاست مناسب برای ساعات پرترافیک تهیه نکرده باشید و همین مسئله باعث میشود که سایت شما به سختی نمایش داده شده و یا از دسترس خارج شود.

01

هاست در چه موقعیت مکانی قرار دارد؟

یکی دیگر از نکات در خرید هاست مناسب این است که با توجه به جغرافیای بازدید کنندگان سایت اقدام به خرید هاست کنید. در صورتی که بیشتر کاربران شما از کشور ایران وارد سایت میشوند ، بهتر است که از هاست ایران استفاده کنید. هاست ایران علاوه بر اینکه سرعت بالاتری برای کاربران ایرانی فراهم میکنم از لحاظ سئو نیز تاثیر بالایی بر سایت شما دارد.زیرا موتور جستجوگر گوگل سرعت سایت را در سیستم بازدید کنندگان بررسی میکند.اما درصورتی که بازدید کنندگان سایت از کشورهای مختلف هستند میتوانید هاست آلمان  و یا هاست کانادا تهیه کنید.

هاست اشتراکی یا اختصاصی تهیه کنم؟

در اکثر موارد برای سایت شما هاست اشتراکی انتخاب مناسبی میباشد.زیرا با توجه به منابعی که در اختیار شما قرار میدهند قیمت های مناسبی پیشنهاد میشود.اما زمانی که سایت شما نیاز به ترافیک و یا فضای سفارشی دارد دیگر نمیتوانید از اقدام به خرید هاست های اشتراکی کنید.با توجه به اینکه شرکت های هاستینگ منابع محدودی به هاست های اشتراکی اختصاص میدهند ، این احتمال وجود دارد که در صورت نیاز به منابع بیشتر امکان ارائه خدمات به سایت شما را نداشته باشند.در این صورت هاست اختصاصی انتخاب بهتری برای سایت شما میباشد.در این نوع هاست منابع مشخصی به هاست شما اختصاص میدهند که سرعت و ترافیک بالاتری دارد.روش راه اندازی این هاست به صورت کاملا سفارشی و با استفاده از منابع بیشتر در سرور هاستینگ میباشد. این نوع هاست را خودتان به صورت شخصی نیز میتوانید راه اندازی کنید.با تهیه سرور مجازی و نصب کنترل پنل های مدیریت هاست که به صورت رایگان نیز در دسترس است میتوانید هاست اختصاصی خود را بر روی سرور مجازی راه اندازی کنید.

هاست شما بکاپ گیری انجام میدهم؟

یکی از نکاتی که در زمان خرید به آن توجه نمیشود گزینه بکاپ از هاست میباشد.این مسئله زمانی اهمیت پیدا میکند که سایت شما دچار مشکل غیر قابل پیش بینی شده باشد.تصور کنید که سایت شما بعد از ماه ها زحمات شبانه روزی و پشتیبانی کاربرانی که به زحمت به سایت شما مراجعه کرده اند به یکباره از بین برود.ممکن است در برنامه روزانه خود بکاپ گیری از سایت را که به صورت دستی انجام میدهید تعریف کرده باشید.

اما اگر فراموش کرده باشید و یا هیچ برنامه ریزی برای این کار نداشته باشید چه اتفاقی خواهد افتاد. آیا شرکت هاستینگ که به شما سرویس هاست ارائه میدهد بکاپ در اختیار شما قرار خواهد داد.آیا بکاپ گیری روزانه از هاست مشتریان خود انجام داده است. شاید در هنگام خرید برای شما قوانینی مشخص کرده اند که هیچ مسئولیتی متوجه شرکت هاستینگ نمیشود و شما از این مسئله بی اطلاع باشید.بنابراین بکاپ گیری میتواند در بسیاری از موارد نکته حیاتی و مهمی باشد و باید قبل از خرید هاست به آن توجه کرد.