۰ نفر

از نسل جدید قطارها چه می‌دانید؟

۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۶
کد خبر: 402397
از نسل جدید قطارها چه می‌دانید؟

مسافرانی که یکبار سفر با قطار را تجربه کرده اند، از مزیت های سفر با آن کاملا باخبرند. قطارها چه در شکل قطارهای سیر السیر و پیشرفته و چه در شکل قطارهای درون شهری در جهت رفاه و سرعت بیشتر به وجود آمده اند.

در عصر حاضر که شتابزدگی جزوی از ویژگی زندگی امروزی می باشد ، سرعت مقوله مهمی به حساب می آید. از همین رو مهندسان و دست اندرکاران صنعت حمل و نقل ریلی در تلاشند تا بتوانند با استفاده از فناوری های جدید بر بهبود و  توسعه این صنعت بیفزایند.

 به طوری که مسافران با خرید بلیط قطار به راحتی تجربه سفری راحت و سریع را داشته باشند. از آنجایی که قطارها بخش مهمی از حمل و نقل مسافران را برعهده دارند، بنابراین لازم است تا با پیشرفت های این صنعت آشنا شده و نسل جدید قطارها را بشناسیم. در سالهای نه چندان دور قطارهای فوق مدرن با سرعت های باور نکردنی بر روی ریل ها حرکت می کنند که می تواننند تصور مسافران را در سفر با آن تغییر دهند. قطارهایی که با سرعتی نزدیک به هواپیما برروی زمین در حال تردد باشند و هزینه کمتری را بر اقتصاد تحمیل نمایند.

اگر تمایل دارید در این باره بیشتر بدانید در این مقاله همراه ما باشید تا با پیشرفت های اخیر صنعت ریلی بیشتر آشنا شوید.

1

نسل جدید قطارها را بیشتر بشناسیم

با توجه به این که جمعیت جهان تا سال 2030 در حدود 60 درصد افزایش خواهد یافت؛ لزوم استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی مدرن و سریع  بیشتر احساس می شود. در کشورهایی که جمعیت شهرنشینی بالایی دارند نسل جدید قطارهای سریع السیر و بدون راننده می تواند کمک بزرگی به این صنعت باشد. در کشوری مانند هند قطارها جمعیتی بالغ بر 8 میلیارد نفر را در سال جابجا کرده و به مقصد می رسانند.

2

قطارهای بدون راننده

قطارهایی با این ایده که بدون دخالت نیروی انسانی و کاملا هوشمندانه حرکت کنند، ساخته شده اند. این قطارها در شهرهایی مانند ونکوور و کپنهاگ در حال تردد و خدمات رسانی به مسافران می باشند.

این قطارها با قیمت بلیط قطار ارزانتر و ظرفیت بیشتر گزینه جذابی برای مسافران می باشند که استفاده از سیستم خودکار موجب سرعت بیشتر آنها می شود. لندن و نیویورک دو شهر پیشتاز در استفاده از سیستم قطارهای کاملا خودکار و بدون راننده هستند.

کره جنوبی یکی دیگر از کشورهایی است که قصد دارد تا سال 2030 تحول عظیمی در سیستم ریلی خود به وجود آورد. کاهش هزینه ها، کاهش زمان سفر از اهداف مهم این پروژه است. پروژه هایی که کلانشهر سئول را در حمل و نقل مسافران موفق تر از قبل نشان می دهد. طبق پیش بینی دولت کره جنوبی 77 درصد از مردم کلانشهرها بعد از اتمام زیرساخت ها در سال 2021 امکان استفاده از خطوط ریلی پرسرعت را دارند.

3

ایستگاه های قطار یا مکان های تفریحی؟

یکی دیگر از تحولاتی که تا چند سال بعد شاهد همه گیر شدن آن خواهیم بود،  تحول در ایستگاه های قطار است. مکانی که انتظار را برای مسافران لذتبخش می کند و تبدیل به فرصتی بی نظیر برای خوشگذرانی می نماید. البته همین حالا نیز در شهرهایی مانند دبی و توکیو چنین ایستگاه هایی هستند  اما برنامه ای برای گسترش بیشتر آن وجود دارد. معماری شیک و مدرن، وجود رستوران های متعدد و متنوع با انواع غذاها و نوشیدنی ها، امکان تماشای فیلم، استفاده از فضای سبز و خطوط دوچرخه سواری، وای فای رایگان و استفاده از کارت های هوشمند برای پرداخت کلیه هزینه ها اعم از هزینه بلیط قطار، هزینه استفاده از خدمات و دهها خدمات دیگر از جمله برنامه های پیش بینی شده برای ایستگاههای قطار می باشند.

4

قطارهای فوق سریع مگلو

اولین نسل قطارهای مگلو با سرعتی بالغ بر 375 کیلومتر بر ساعت در سال 2015 در ژاپن رونمایی شد. سیستم مگنت های رسانا در این قطار موجب می شود تا اصطکاک از بین رفته و به آنها سرعتی باور نکردنی ببخشد. در حال حاضر کشورهایی مانند چین و آمریکا نیز از قطار های مگلو در جابجایی مسافران استفاده می کنند.

خوشبختانه نگرش عمومی در استفاده روزافزون از قطار بسیار مثبت و متفاوت می باشد. نگرشی که نویدی برای نسل آینده قطارها و مهندسان این صنعت می باشد تا با جدیت بیشتر به فکر ایده های نو در این صنعت باشند.

اگر شما نیز به سفر با قطار علاقه مند هستید می توانید با استفاده از وب سایت تیک بان اقدام به رزرو بلیط قطار کرده و از قافله سفرهای هوشمند و نسل جدید قطارهای سریع السیر عقب نیفتید.

سامانه بلیط قطار تیک بان با ارائه انواع بلیط قطار، بلیط قطار رجا، بلیط قطار فدک و بلیط قطار تهران مشهد با قیمت هایی استثنایی و ارزان سفری لذت بخش را به شما هدیه می کند.