۰ نفر

جین وست، میزبان فرازمینی‌ها در شب یلدا

۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۰
کد خبر: 402273
جین وست، میزبان فرازمینی‌ها در شب یلدا

برند استرالیایی جین وست به مناسبت جشن شب یلدا، یک کمپین متفاوت با حضور موجودات فرازمینی ارائه کرده تا امسال با یک ایده تازه، نه تنها در صفحات مجازی، بلکه در دنیای حقیقی حضوری پررنگ و خاطره‌انگیز در میان مخاطبان داشته باشد.

داستان کمپین از این قرار است که موجودات فرازمینی در سیاره ماخونیک در سرمای سرد و سوزناک زمستان از بین می‌روند و نسل‌شان منقرض می‌شود. تا اینکه چند موجود فرازمینی برای نجات نسل و سیاره خود طی تحقیقاتی کشف می‌کنند که باید با یک سفینه به زمین و کشور ایران سفر کنند و از برند جین وست لباس گرم برای ماخونیکی‌ها به همراه بیاورند تا از سرما در امان بمانند.

کمپین ورود فرازمینی‌ها به جین وست آرام آرام در طی ماه‌ها تلاش و هم‌فکری گروه تبلیغات جین وست پَر و بال گرفت و هفت شخصیت‌های داستان معرفی شدند. پس از مدتی چهره شخصیت‌ها و قصه فردی و اهداف فرازمینی‌ها و ارتباط آنان با برند جین وست پردازش و در نهایت قصه‌ای سورئال تولید شد.

شخصیت‌های خیالی فرازمینی‌ها، خصوصیاتی بارز و آشنا از جمله مهربانی، خشم، امیدواری، بی‌خیالی و صفاتی این چنین دارند که برای مخاطبان، عجیب و دور از ذهن نیست، از این رو می‌توان به سادگی با آن ارتباط نزدیک برقرار کرد.

علاوه بر شخصیت پردازی، نام و نام خانوادگی این موجودات فرازمینی از نقاط قوت کمپین محسوب می‌شود. در واقع نام کوچک این شخصیت‌ها از اسم پارچه مانند اشبالتی، کودری و چلواری و همچنین بعضی‌ از روستاهای ایران همچون چاقر، الهام گرفته شده است که بی‌ربط به برند پوشاک جین وست و حضور آن در اقصی نقاط ایران نیست.

همچنین نام خانوادگی موجودات فرازمینی از نام سیارات منظومه شمسی الهام گرفته شده است که با یک پسوند و پیشوند ایرانی، کاملا روند بومی سازی در آن مشاهده می‌گردد. در واقع بومی سازی در هر کمپین و هنری باعث آشناپنداری برای مخاطبان می‌شود و کمک می‌کند تا آن اثر در ذهن ماندگار ماند.

از آن جایی که ایرانیان از همان سنین کودکی تا میانسالی علاقه شگفتی به انیمیشن، داستان‌های سورئال و شخصیت‌های کارتونی و عروسکی دارند، حضور عروسک‌های شخصیت‌های فرازمینی در اندازه‌های بزرگ، در تمامی فروشگاه‌های جین وست که ساخت آن‌ها خود یک روند طولانی و دشوار بود، کنجکاوی علاقمندان را تحریک می‌کند تا افراد با برند جین وست، تخفیف و فروش‌های ویژه‌اش آشنا شوند.

ارائه این کمپین با انتشار یک ویدیو از یک سفینه فرازمینی‌ها در تهران، نزدیک مجتمع تجاری اپال بود که با تحریک احساس کنجاوی افراد آغاز و به یک بازاریابی چریکی موفق در صفحات مجازی تبدیل شد. پس از آن، داستان‌هایی تحت عنوان حضور فرازمینی‌ها در ایران و فروشگاه‌های جین وست برای نجات نسل و سیاره ماخونیک از سرمای زمستان در قالب انیمیشن، ویدیو، مقاله و عکس به نمایش گذاشته شد.

هدف از این کمپین، اطلاع رسانی، ایجاد آگاهی در خصوص برند و فروش ویژه شب یلدا در فروشگاه‌های جین وست است. در واقع در این فروش ویژه علاقه‌مندان می‌توانند با خرید حداقل 200 هزار تومان از برندهای جین وست، جوتی جینز، بالنو و ساموئل اند کوین یک کد دریافت کنند و از طریق قرعه‌کشی برنده بن خرید کالا تا 400 هزار تومان شوند. جین وست سعی دارد در شب یلدا خاطره خوشی برای ایرانیان به جای بگذارد. از این رو امسال جین وست نه تنها میزبان زمینی‌ها، بلکه میزبان فرازمینی‌ها است.