۰ نفر

هوس‌های غذایی مختلف علامت خطر محسوب می‌شوند؟

۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۴:۳۸
کد خبر: 394461
هوس‌های غذایی مختلف علامت خطر محسوب می‌شوند؟

ویار یا هوس غذاهای مختلف برای خانم های باردار موضوعی رایج است اما گاهی هوس های غذایی برای افراد مختلف از زن و مرد و کودک و بزرگسال رخ می دهد. جالب است بدانید این هوس می تواند نشانه موضوعاتی درباره سلامتی شما باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، برخی خوراکی ها می توانند به شما هشدار دهند که شاید سلامتی شما در خطر باشد. در ادامه به بررسی سه خوراکی می پردازیم که می توانند به شما هشدار دهند. خوراکی هایی که اساسا شاید به ذهنتان نیز نرسد هشدار دهنده هستند.

هوس یخ

بعضی از مردم واقعا عاشق جویدن یخ هستند. اما اگر احساس کردید که مرتب مایلید غذای سرد  بخورید احنمالا مبتلا به کم خونی هستید. جالب است بدانید برخی از پزشکان از بیماران می پرسند که آیا به یخ گرایش بیش از حد دارند؟ پاسخ این سوال نشانه کمبود آهن است. بعضی از افراد واقعاً عاشق جویدن یخ هستند. تمایل به خوردن وسایل غیر غذایی مانند خاک و صابون نیز به فقر آهن مرتبط است. محققان فرض می کنند که شاید علت این موضوع این باشد که جویدن یخ ممکن است به طور موقت باعث افزایش ورود جریان خون به مغز شود.

هوس شکلات

اگر متوجه شدید که به طور مداوم به شکلات، یکی از محبوب ترین هوس های غذایی  می رسید ، ممکن است دچار افسردگی شده اید و درواقع به شکل ناهشیار درحال درمان خود هستید. در یک نظرسنجی با حضور بیش از 13000 نفر مشخص شد افرادی که در طی 24 ساعت شکلات تیره می خورند 57 درصد کمتر احتمال دارد علائم افسردگی را گزارش دهند. علاوه بر این ، شکلات حاوی منیزیم و توبرومین است. تحقیقات نشان داده اند که این دو ترکیب باعث کاهش سطح هورمونهای استرس و تقویت آرامش عضلات می شود.

هوس نوشابه

بسیاری از افراد قسم می خورند که نمی توانند روزی را  بدون نوشابه سپری کنند. هر یک وعده نوشابه حاوی قند و کافئین فراوان است. به نظر می رسد هوس نوشابه با کمبود کلسیم مرتبط است. طبق یک مطالعه که در سال 2017 انجام شده است، مصرف روزانه کولا می تواند کلسیم و منیزیم را از استخوان های شما بیرون بکشد و یک چرخه خطرناک میل به کلسیم ایجاد کند.