۰ نفر

حوادث باورنکردنی در تورهای زمینی وان ترکیه

۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۹
کد خبر: 387367
حوادث باورنکردنی در تورهای زمینی وان ترکیه

در سالهای اخیر به دلیل افزایش قیمت سفرهای خارجی و علاقه زیاد هموطنان ایرانی، شاهد افزایش درخواست برای تور زمینی خارجی هستیم. در حال حاضر چند مورد از تورهای زمینی خارجی طرفداران بیشتری دارند که عبارت اند از تور زمینی باکو، تور زمینی ارمنستان و حتی تور زمینی استانبول و تور زمینی آنتالیا که اخیرا به فهرست مقاصد خارجی زمینی محبوب افزوده شده اند.

با این تفاصیل همچنین تور زمینی وان ترکیه مخاطبان بیشتری دارد زیرا به مرز کشور عزیزمان ایران نزدیکتر است؛ اما حالا این سوال پیش می آید که شهر وان واقعا کجاست؟ برنامه تورهای زمینی وان چطور است و باید چگونه برای این گونه سفرها آماده شویم. با من همراه باشید تا یکی از تورهای وان را به شما عزیزان توضیح بدهم تا بدانید در این تورهای زمینی چه خبر است و آیا حوادثی در آنها رخ می دهد یا خیر.

02

شهر وان کجاست؟

وان یکی از شهرهای شرقی کشور ترکیه است که درست در کنار دریاچه وان قرار دارد، دریاچه که علت اصلی سفر گردشگران خارجی به وان است. وان به تبریز نزدیک می باشد و تقریبا 2 ساعت با اتومبیل با آن فاصله دارد. پس افراد بسیاری تصمیم می گیرند که با اتومبیل شخصی به مرز بروند و از آنجا شخصا راهی وان شوند. اگر برای نخستین بار به وان می روید، توصیه می کنیم که این کار را انجام ندهید و تورهای زمینی وان را خریداری کنید زیرا قیمت تورهای زمینی وان با این که شما خودتان بخشی از سفر را بر عهده بگیرید تفاوت چندانی ندارد.

چطور تور زمینی وان بخریم؟

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید تور وان باید حتما توجه داشته باشید، آژانس مسافرتی است که از آن خرید انجام می دهید؛ تور را هم مانند یک کالا در نظر بگیرید که همواره بهتر است از فروشگاه های معتبر خریداری شوند تا کیفیت خوبی داشته باشند و روزهای خوبی را با آن سپری کنید، یکی از آژانسهایی که در این زمینه پیشنهاد می شود فلات پارس گیتی است که به دلیل آن که سابقه چند ساله در برگزاری تورهای زمینی وان دارد و مجری مستقیم و بی واسطه تورهای زمینی است، در اینجا از آن نام بردم؛ اما به طور کلی اگر میخواهید سفری بی دغدغه و امن داشته باشید و حوادث تلخ گریبان گیرتان نشود از ابتدا در رابطه با آژانسی که تور را به شما ارائه می دهد خوب تحقیق کنید.

03

برنامه تور زمینی وان چطور است؟

تورهای زمینی وان اغلب سه شب و چهار روزه هستند زیرا همین مقدار برای گشت و گذار در شهر وان کافی است. وسیله نقلیه تورها اتوبوس است که توصیه می شود اتوبوس وی آی پی رزرو کنید تا در طی مسیر اذیت نشوید. زمان شروع تورهای زمینی وان در هنگام خرید به شما اعلام می شود و تنها کافیست که در زمان اعلام شده در مکان مشخص شده حضور پیدا کنید. این تورها شامل ناهار، صبحانه و... می شود یا خیر و یا این که هتل تورها چند ستاره هستند در هر توری متفاوت است و باید پیش از خرید تور این موارد را با مجری تورها هماهنگ کنید. همچنین پیشنهاد می کنم که قبل از سفر کمی در رابطه با دیدنی های وان تحقیق و سرچ کنید و هزینه بازدید از اماکن دیدنی را به دست بیاورید، برای این کار من بخش مجله گردشگری در وبسایت فاینداتور را توصیه می کنم که هزینه های سفر را به خوبی توضیح داده و راهنمای سفر مناسبی برایتان خواهد بود.

حوادث تور زمین وان

از قدیم گفته اند که حادثه خبر نمی کند؛ پس بهتر است همیشه برای پیشگیری از آن آماده باشیم، از آنجایی که کمتر برای حوادث در سفرهای خارجی خود را آماده می کنیم و تورهای زمینی هم به خاطر زمان بیشتری که در راه طی خواهید کرد، امکان برخورد با مسائل مختلف بیشتر است، پیش از خرید تور زمینی به موارد زیر دقت کنید:

پیش از حرکت چک کنید که اجازه خروج از کشور دارید یا خیر، در برخی مواقع دیده شده که به دلیل اختلافات خانوادگی یا دلایل دیگر، مسافر اجازه خروج از کشور را ندارد و خود نیز بی خبر است.

همواره مراقب وسایل و کیف های خود در اتوبوس و زمانی که از اتوبوس پیاده می شوید، باشید.

هرگز مسئولیت وسایل افراد ناشناس را برعهده نگیرید.

هرگز داروهای ضروری خود و پاسپورتتان را فراموش نکنید.

04